یکصد و هفتاد و هفتمین نشست کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک با حضور 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مقر دائمی این سازمان در وین، پایتخت اتریش آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش جماران؛ منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که با برگزاری نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، قیمت قرارداد آتی نفت خام برنت دریای شمال با ۱۰ سنت کاهش به زیر ۶۳ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۲ سنت کاهش به بشکه ای ۵۸.۲۱ دلار رسید.

یکصد و هفتاد و هفتمین نشست کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک با حضور 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مقر دائمی این سازمان در وین، پایتخت اتریش آغاز به‌ کار کرد.

وزرای شرکت کننده در این نشست، درباره تمدید یا کاهش میزان تولید نفت برای حفظ تعادل قیمت این کالای استراتژیک در سال آینده میلادی، تصمیم‌گیری کردند. 

طبق پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی، تولید روزانه نفت کشورهای غیر اوپک در سال آینده ۲.۲ میلیون بشکه افزایش ‌می‌یابد؛ در حالی که کل رشد تقاضای جهانی نفت تنها ۱.۳ میلیون بشکه خواهد بود.  

عرضه بیش از اندازه‌ نفت خام در بازارهای جهانی در کنار کاهش سطح تقاضا بر اثر تحولات پرتنش اقتصادی در سال‌های اخیر، تأثیر منفی بر چشم‌انداز قیمت فروش نفت خام در سال‌ آینده گذاشته است.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای تولید و صادرکننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش  قیمت نفت، مجموع تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.  

با این حال، پیش‌بینی‌های جدید حاکی است که اگر تولید نفت از سطح فعلی کمتر نشود، بهای نفت در سال آینده سقوط خواهد کرد.

بهای نفت در بیشتر ماه‌های سال جاری میلادی ۲۰۱۹، حدود ۶۰ دلار در بشکه معامله شد که این میزان ۱۴ درصد نسبت به ابتدای سال، بیشتر اما کمتر از آوریل گذشته است که قیمت به ۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.