چرا نمایندگان شفاف توضیح نمی دهند قصدشان چیست؟

پایگاه خبری جماران: نشست جدید اوپک قرار است 14 آذرماه در وین برگزار شود، نشستی که طی  آن  در صورت تمدید توافق کاهش تولید و عدم کاهش بیشتر منجر به ریزش بیشتر قیمت نفت شود، حائز اهمیت‌است. 

حال زنگنه و تیمش راهی اجلاس اوپک هستند تا در شرایط جنگ اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی بتوانند ایران را از گزندهای احتمالی پیش رو در امان بدارند اما متاسفانه در تهران منافع ملی در حال ذبح شدن امیال جناحی عده ای شده است. 

استیضاح زنگنه دوباره به جریان افتاده است بدون اینکه محورهای استیضاح او دقیقا مشخص شده باشد یا اصلا متوجه باشد!

70 نماینده مجلس از وزیر نفت پرسیده اند که چرا مدتی است قرارداد نفتی با شرکت های خارجی بسته نشده است؟ جوابی که ترامپ بارها به آن پاسخ داده است: تحریم!

البته زیر سوال بردن قرارداد های خارجی توسط این عده سابقه واضحی دارد که بر هیچکس پوشیده نیست.

در محور دیگری از استیضاح اشاره به حذف کارت سوخت از سوی زنگنه شده است. عجیب است کسانی طرح سه فوریتی لغو سهمیه بندی بنزین را در دستور کارداشته اند الان برای نبود کارت سوخت حاضر به استیضاح زنگنه هستند! این محور استیضاح در حالی مطرح شده است که شنیده ها و دانسته های استیضاح کنندگان و بسیاری دیگر حاکی از آن است که زنگنه مخالف طرح فعلی افزایش و سهمیه بندی قیمت سوخت بوده است.

در حالی که زنگنه تمام توان خود و وزرای سابق از جمله رستم قاسمی را به خط کرده تا راهی برای ثابت نگه داشتن سهم ایران در اوپک و فروش نفت پیدا کند، دلواپسان همزمان با یکی از مهم ترین اجلاس اوپک او را مدام تهدید به استیضاح می کند. 

سوال مشخص از نمایندگان مجلس این است که در این شرایط که یکی از ژنرال های خط مقدم جنگ اقتصادی در حال مبارزه است، آیا از برهم زدن تمرکز تیم نفتی کشورمان، دلیل و نیت خاصی دارد؟ و اگر اینگونه است چرا مردم را درجریان مقاصد خود در خصوص پیش کشیدن استیضاح وزیر نفت در این شرایط حساس نمی گذارند؟ 

در شرایطی که اعلام کشف ذخایر جدید نفتی می توانست سرمایه ای برای مذاکره کنندگان ایرانی باشد، چرا این پیغام به خارج مرزها مخابره می شود که وزیر با جایگاه سستی پا به آنجا گذاشته؟ 

و در نهایت استیضاح کنندگان هزینه و مسئولیت خدشه دار شدن منافع ملی با این گونه اقدامات را، صراحتا می پذیرند؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.