سردار جوانی گفت: دشمنان در بستر نارضایتی مردم نیروی خود را وارد میدان کردند و به نام مردم تخریب، کشتار و آتش سوزی کردند که ما باید بدانیم دشمنان ما می‌خواهند توسط ایادی خودشان به نام مردم در کشور شرارت کنند.

به گزارش جماران؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و سلاح و مهماتی که از آنان کشف شد، مشخص شده که دشمن لشکری را برای ایجاد آشوب سازماندهی کرده‌ است.

سردار یدالله جوانی دوشنبه شب در نشست بصیرتی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: دشمنان برآورد کردند که جمهوری اسلامی ایران که در مسیر عبور از تحریم‌ها است در یک بزنگاهی برای اصلاح وضعیت کشور باید جراحی‌هایی را انجام دهد و ممکن است وضعیتی به وجود بیاید که مردم احساس نارضایتی کنند لذا می‌توانند در بستر این نارضایتی‌ها نقشه‌های خود را پیاده کنند.

وی گفت: دشمنان در بستر نارضایتی مردم نیروی خود را وارد میدان کردند و به نام مردم تخریب، کشتار و آتش سوزی کردند که ما باید بدانیم دشمنان ما می‌خواهند توسط ایادی خودشان به نام مردم در کشور شرارت کنند.

وی اظهار داشت: البته خودفروختگان و خائنان به ملت همیشه وجود داشته‌اند و در هر مقطعی به شکلی نقش‌آفرینی می‌کنند به عنوان مثال در دوران هشت سال دفاع مقدس چند هزار منافق در کنار صدام با ملت مسلمان ایران می‌جنگیدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز این منافقین و منافقین جدید بخصوص اشرار در بستر نارضایتی مردم تلاش می‌کنند که باید توطئه دشمنان را شناخت و خنثی کرد و باید در داخل زمینه‌هایی که باعث نارضایتی مردم می‌شود را از بین ببریم.

وی بیان کرد: ما در داخل کشور زخم‌هایی همچون حاشیه نشینی‌ها، بیکاری، گرانی و تورم، اعتیاد و تهاجم فرهنگی را داریم که دشمن از این زخم‌ها و آسیب‌ها سوء‌استفاده می‌کند.

وی گفت: امروز در داخل و در این جنگ روایت‌ها، عده‌ای به گونه‌ای تحلیل می‌کنند که دشمنان را تبرئه و نظام اسلامی را محکوم می‌کنند در حالی که باید هم دشمن و هم مسببان این حوادث را دید.

سردار جوانی افزود: امروز کسانی که دارند نظام و رهبری را محکوم می‌کنند و از اغتشاشگران و مخربین اموال مردم حمایت می‌کنند باید پاسخگو باشند چرا که آنان از مسببان این قضایا هستند.

وی گفت: آنجا که بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری جدی گرفته شد و به توصیه‌های ایشان عمل کردند ما پیشرفت کردیم و موقعیت خوبی داریم و آنجا که جدی گرفته نشد و کوتاهی صورت گرفت ما مشکل داریم.

معاون سیاسی سپاه افزود: در عرصه نظامی به دلیل این که نیروها تحت امر رهبری بودند به اقتدار خوبی رسیدیم و دشمن نمی‌تواند هیچ اقدامی علیه ما انجام دهد اما چون دولت‌ها و مجلس در این سال‌ها توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی نگرفتند ما همچنان مشکلات مختلف فقر، گرانی، حاشیه نشینی و نارضایتی مردم را داریم.

او اظهار داشت: این مسئله مدیریت سوخت لازم بود که انجام گیرد اما لازم و حق مردم بود که قبل از این طرح آگاه و توجیه شوند لذا این اصلاح مصرف سوخت درست بود اما پیاده سازی آن بخصوص زمانی که دشمن منتظر نشسته است، اشکال داشت.

وی گفت: اگر مردم آگاه سازی و توجیه می‌شدند که این تصمیم مسوولان به نفع خودشان و کشورشان است، بهانه کمتری برای پیاده سازی نقشه دشمنان ایجاد می‌شد، البته اگر دشمن اینجا وارد نمی‌شد بنا داشت که لشکر خود را تا پایان سال یک جایی وارد صحنه کند.

سردار جوانی تصریح کرد: لشکر دشمن مثل زمان جنگ نیست که جای خاصی ساماندهی شود بلکه در هر جایی که زمینه فراهم است و اراذل و اوباش هستند و آمادگی دارند از طریق فضای مجازی شناسایی می‌کند و از طریق عوامل و عناصر، آنها را به یکدیگر وصل می‌کند تا آن روزی که بتواند در جامعه ما اغتشاش و منابع کشور را نابود کند.

وی افزود: از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نداشته‌ باشیم بلکه باید آسیب‌ها و مشکلات جامعه را رفع کنیم، اصلاحات انجام شده را هوشمندانه و مدبرانه انجام دهیم.

سردار جوانی گفت: مردم بدانند که اداره جامعه در جمهوری اسلامی ایران در دست خودشان است و مسوولان خود را مستقیم و غیرمستقیم خودشان انتخاب می‌کنند، مردم به این نکته توجه کنند اگر بخواهیم کشور را به سرعت  پیش ببریم و مشکلات کشور را حل کنیم باید صاحبان تفکرهای ناب و انقلابی و انسان‌های متعهد، پاکدست و با سابقه خدمتگزاری و ساده زیستی را برای خدمتگزاری انتخاب کنند.

وی افزود: باید مسوولانی را انتخاب کنند که به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنند و انتظار کمکی از خارج نداشته باشند، دولت و مجلس در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند تا مرحله تمدن سازی اسلامی محقق شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر مسوولان ما مانند شهید تهرانی مقدم روحیه جهادی، خدمت جهادی و توکل به خداوند متعال را داشته باشند به راحتی مشکلات ما قابل حل است.

وی اظهار داشت: جالب این است آن افرادی که در کشور از سال‌های گذشته نه این دولت بلکه از دوره اصلاحات کم‌کاری، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی کردند، امروز از اشرار و قاتلان مردم حمایت می‌کنند و نظام را محکوم می کنند که باید بصیرت داشته باشیم.

جوانی افزود: جای خیلی تاسف است که برخی افراد با انگیزه‌های سیاسی حرف‌های دشمن شادکن می‌زنند، به عنوان مثال وقتی ترامپ از برجام خارج شد و عهدشکنی کرد، نایب رئیس مجلس گفت بالاخره افرادی که در داخل کشور با برجام مخالف بودند، کار خودشان را کردند، آنان با موشک پرانی کاری کردند که آمریکا از برجام خارج شود که این حرف معقول و منطقی نیست یعنی اگر در داخل کشور سپاه پاسداران در دفاع از امنیت و اقتدار خود تسلط موشکی نمی‌کرد آمریکا در برجام می‌ماند.

وی گفت: چه شده است که ما امروز از سیاستمدارانی عوام فریب برخوردار شده‌ایم و ظلم به این مردم است که به مردم دروغ گفته شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر ورود به هنگام و به موقع مقام معظم رهبری نبود این اغتشاشات اخیر ۴۸ ساعته جمع نمی‌شد و ما باید در تلاش باشیم و مسوولان ما در تراز رهبری و از جنس رهبری در صداقت و عمل و روحیه جهادی باشند.

وی اظهار داشت: مشکل ما دشمنان نیستند بلکه مشکل ما در داخل است و آنجا که باید افراد مسیر درست را بروند مسیر غلط را پیش پای ملت می‌گذارند که ما باید آگاه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر دشمن در ۴۰ سال گذشته در شکست انقلاب موفق بوده در حرکت‌های اخیر خود هم موفق خواهد بود گفت: آمریکا یک پرونده ۴۰ ساله از شکست دارد.

سردار جوانی بصیرت را عامل عبور از فتنه‌ها و لازمه حرکت در مسیر حق دانست و افزود: بصیرت یعنی اینکه ما در صحنه‌های مختلف از حق دفاع کنیم و در مقابل باطل بایستیم، در صحنه‌های مختلف جریان باطل شعارهای رنگارنگ سر می‌دهد که برای اینکه دچار اشتباه نشویم باید بصیرت داشته‌ باشیم.

وی بیان کرد: انسان علاوه بر اینکه باید اهل قرآن، روزه، نماز و رعایت احکام شرعی باشد باید نسبت به مسائل جامعه خود آگاهی داشته‌ باشد و آنها را تحلیل کند، ماهیت آن را بفهمد و از حوادث گذشته درس عبرت بگیرد.

معاون سیاسی سپاه گفت: امروز تحلیل‌های مختلف در مورد حوادث اخیر در کشور ارائه می‌شود و در خارج شبکه‌های ماهواره‌ای و منافقین و در داخل اهل فتنه و سردمداران آنان هرکسی چیزی می‌گوید و باید درخصوص این مسائل تفکر کنیم که کدام تحلیل درست است.

وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری بصیرت مانند چراغی جلوی روی انسان است تا انسان در تشخیص راه دچار اشتباه نشود.

وی گفت: یک چله پرافتخار را علیرغم توطئه‌های مختلف دشمنان سپری کردیم و علت اینکه دشمنان با ما در تقابل و دشمنی هستند این است که می‌دانند اگر ملت ایران مقاومت و ایستادگی کند دیگر ملت‌ها هم بیدار می‌شوند و به صحنه می‌آیند و به صحنه آمدن دیگر ملت‌ها عرصه را بر ستمگران و ظالمان تنگ می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: به عنوان مثال دشمنان، عراق را مقابل ما قرار دادند و هشت سال با ما جنگید ولی امروز متحد راهبردی ما در منطقه است، این غائله‌هایی که امروز در عراق رخ می‌دهد، پشت صحنه آن آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عربی هستند تا عراق را به وضع گذشته برگردانند.

وی گفت: فتنه‌انگیزی‌ها در سوریه برای این بود که این کشور را از حلقه مقاومت خارج کنند و جنگ در یمن برای این بود که ملت یمن در امتداد انقلاب اسلامی ایران قرار نگیرد.

وی افزود: پیام الهام بخش امام راحل باعث شد امروز تمام مستضعفان به حرکت درآیند چرا که مستضعفان پیروزی‌ها و فتح الفتوح‌های انقلاب ما را می‌بینند و برای اینکه نظام، انقلاب و خون شهدا را حفظ کنیم باید با بصیرت بیش از گذشته متوجه نقشه‌های شیطانی دشمنان باشیم.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه نقشه‌های امروز دشمنان به سادگی نقشه‌های دیروز آنان نیست گفت: در طول چهل سال گذشته دشمن هر اقدامی کرد، شکست خورد و پرونده آمریکایی‌ها پر از شکست‌های راهبردی از سوی ملت ایران در تمام صحنه‌ها است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان نقشه‌های جدیدی از جمله جنگ ترکیبی، جنگ هوشمند، جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها را علیه ما راه ‌انداخته‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد و در پشت صحنه آن آمریکایی‌ها و عوامل وابسته در داخل نقشه‌های خود را در بستر نارضایتی مردم جامعه پیاده‌سازی می‌کنند که هدف آنان گرفتن امنیت کشور، ایجاد شرارت، کشتار مردم و نابودی ظرفیت‌های کشور است.

وی اظهار داشت: منافقین جدید اذعان دارند که اغتشاشگران مردم بودند ولی آیا مردم بانک‌ها، پمپ بنزین، تاسیسات زیرساختی، تاسیسات پتروشیمی، بیمارستان، درمانگاه و مراکز خدماتی را به آتش می‌کشند؟

وی افزود: وقتی یک اتفاقی در کشور رخ می‌دهد مردم ناراضی و گلایه‌مند هستند، شاید تجمع کنند و شاید چهار شعار هم بدهند اما وقتی اتفاقاتی این چنینی رخ می‌دهد، داستان، داستان مردم نیست بلکه داستان آمریکایی‌ها است.

سردار جوانی گفت: زیرا از زمانی که آنان تحریم‌ها را بر ما اعمال کردند، برای این روزها لحظه شماری می‌کردند که کشور را تحت فشار قرار دهند، نارضایتی به وجود آورند و اراذل و اوباش، اغتشاشگران و نیروهای نفوذی خودشان را برای انجام کشتار و از بین بردن منابع کشور فعال کنند.

وی افزود: در حالی که در فتنه ۸۸ دشمن توانست هشت ماه کشور را دچار آشوب کند و در اغتشاشات ۹۶ کشور ما را ۶ روز دچار مشکل کرد اما این فتنه جدید دشمنان ۲ روزه با بصیرت مردم جمع شد.

وی بیان کرد: اکنون نیز تلاش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای برای جابه جایی خادم و خائن و شهید و جلاد وجود دارد که باید این صحنه‌ها را به خوبی بشناسیم و نگاه همه جانبه داشته‌ باشیم تا از تکرار مسائل وقایع اخیر در کشور جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ما از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نداریم گفت: آمریکا دشمن است و دشمنی می‌کند و ملت ایران مصمم است که او را به زیر بکشاند و قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

او اظهار داشت: ما در این مسیر نه تردید داریم و نه اراده ناپایدار بلکه می‌دانیم که آنچه امام راحل فرمود که آمریکا هیچ غطلی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، روزی جهانیان شاهد خواهند بود که با اراده پولادین مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی ما آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد و شکی در این نداریم این اتفاق رخ خواهد داد.

وی گفت: آمریکایی‌ها تا مادامی که فرو نریخته‌اند و تا زمانی که همپیمانان آمریکا از جمله صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عربی در منطقه شرارت گری می‌کنند به دنبال این هستند که حرکت ملت ایران را متوقف کنند که ما باید وضعیت و شرایط خودمان را بدانیم و به درستی تجزیه و تحلیل کنیم.

وی افزود: امروز دشمن به یک جا امید بسته و آن وضعیت ما در داخل است؛ آنان به دنبال این هستند تا فشارها و تحریم‌ها را افزایش دهند و ما را در تنگنا قرار دهند و در داخل دچار مشکل کنند تا اوضاع به هم بریزد، مردم دچار نارضایتی و مشکل شوند و نهایت در برابر مسئولان نظام ایستادگی کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقشه‌های دشمنان تا الان روی زمین مانده و امکان پیاده شدن را پیدا نکرده‌ است بیان کرد: یک نگاه در داخل بود که اگر ما بخواهیم آینده روشن و بدون مشکل داشته‌ باشیم باید برای برداشتن تحریم‌ها با آمریکا مذاکره کنیم.

وی گفت: این نگاه در ۶ سال گذشته مهک خورد و مشخص شد آن نگاهی درست است که از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد شده‌ و اگر ملت و جامعه‌ای تصور کند که با گفت و گو و مذاکره با شیطان بزرگ مشکلشان حل می‌شود، قطعا ساده‌اندیشی کرده‌اند.

 وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از طریق مذاکره با ما به دنبال متوقف کردن حرکت جامعه اسلامی هستند تا در نهایت طرف مقابل خود را تسلیم محض خود کنند و خداوند متعال هم در این خصوص می‌فرماید که یهود و نصاری از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه شما را تابع خودشان کنند.

سردار جوانی گفت: آمریکایی‌ها ما را تحت سلطه، برده و تابع می‌خواهند و ساده‌اندیشی است که اگر با شیطان بزرگ حرف بزنیم و مذاکره کنیم، بتوانیم مشکلات کشور را حل بکنیم.  

وی بیان کرد: کشورهایی مانند آمریکا که در گذشته به راحتی کشورها را اشغال و کودتا می‌کردند، امروز در برخورد با کشور ایران تمام ابزارهای آنان ناکارآمد شده‌ است چرا که امروز  پهپادشان زده می‌شود و جرات نمی‌کنند یک گلوله بزنند که بگویند ما مقابله کردیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران در جایگاهی قرار دارد که به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن احساس می‌کند اگر بزند ۱۰ تا می‌خورد.

وی گفت: جالب است وقتی آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و فشارها را تشدید و سخن از اقدام نظامی به میان آوردند، عده‌ای گفتند با همین ترامپ هم که شده برویم مذاکره کنیم و گرنه جنگ می‌شود که مقام معظم رهبری فرمودند نه جنگی رخ خواهد داد و نه مذاکره می‌کنیم چون طرف مقابل ما متعهد به تعهدات خود نیست.

وی افزود: تنها راه مقابله ما به دشمنان به خصوص آمریکا، تکیه به ظرفیت‌های داخلی خودمان است.

جوانی گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که تحت فشار تحریم‌ها ما تن به مذاکره می‌دهیم و منتظر تماس ما بودند که در نهایت آمریکا ناچار شد نخست وزیر ژاپن را به عنوان واسطه نزد مقام معظم رهبری فرستاد تا رهبری ما را متقاعد به مذاکره کند و ایشان گفتند ما ترامپ را شایسته تبادل پیام هم نمی‌دانیم.

وی افزود: این عزتی بزرگ برای ملت ایران است که رهبری جامعه ما دست رد به سینه ظالمان عالم زد و مستضعفین جهان از جمله سخنگوی انصارالله یمن را پذیرفت و گفت ما شما را حمایت می‌کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما پهپاد آمریکایی‌ها را زدیم و مشخص شد که از انجام اقدام متقابل ناتوان هستند و جمله مقام معظم رهبری محقق شد که جنگی در نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ملت ایران جنگ اقتصادی را نیز تبدیل به فرصت خواهد کرد و از دل این فرصت، شکوفایی اقتصادی و اقتدار اقتصادی به وجود خواهد آمد و مسوولان انقلابی در هر جایی که می‌توانند به این روند شتاب دهند.

سردار جوانی گفت: ما هیچ احتیاجی به آمریکا و اروپا نداریم و اگر هر کسی بگوید بدون آنان نمی‌توانیم کاری کنیم، بدانید که به دنبال فریب دادن است و دروغ می‌گوید.

وی افزود: مردم بدانید که مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیچ مشکلی در کشور نیست مگر اینکه راه حل آن هم در داخل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.