معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی گفت: مستندات و مدارکی در خصوص اینکه چه بخش‌هایی در این حرکت زشت و ناپسند تروریستی حضور مستقیم یا غیر مستقیم داشته یا مشارکت داشتند در دست جمهوری اسلامی ایران است و قطعا از طریق مراجع دیپلماتیک این موارد در دست پیگیری و دنبال است.

به گزارش جماران؛ معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی گفت: قطعا به عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران در دریای سرخ وقتی کامل و 100 درصد شناسایی شدند، در راستای تدابیری که مدنظر سلسله‌مراتب فرماندهی و سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی است در مکان و زمان مناسب پاسخ لازم داده خواهد شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی در رابطه با شناسایی عوامل حمله نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه تمایلی به اقدام برای پیروی از اهداف زشت و خارج از قوانین و عرف برخی از کشورها در صحنه دریا ندارد اما این امر به این منزله نیست که دست روی دست بگذاریم و دیگران هرچه دلشان خواست انجام دهند.

وی افزود: مستندات و مدارکی در خصوص اینکه چه بخش‌هایی در این حرکت زشت و ناپسند تروریستی حضور مستقیم یا غیر مستقیم داشته یا مشارکت داشتند در دست جمهوری اسلامی ایران است و قطعا از طریق مراجع دیپلماتیک این موارد در دست پیگیری و دنبال است.

موسوی گفت: ما اعتقاد داریم که سازمان بین‌المللی به عنوان متولی امر مثل سازمان جهانی دریانوردی شرح وظایف و مسوولیت‌شان این است که اجازه ندهند این‌گونه تحرکات توسعه پیدا کند و عرصه دریانوردی با ناامنی مواجه شود.

وی تصریح کرد: اگر قطعا این تحرکات تداوم داشته باشد در هر صورت هیچ الزامی وجود ندارد که این تحرکات در یک بخش و توسط یک کشور خاص ادامه پیدا کند، ما بارها اعلام کردیم و باز تاکید می‌کنیم سازمان جهانی دریانوردی ملزم است که به‌عنوان متولی در بحث دریانوردی این‌گونه موارد را پیگیری کند.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در واقع مستندات مورد نیاز این حمله تروریستی را از طریق مراجع ذی‌ربط و دیپلماتیک در اختیار این ارگان‌ها قرار دهد تا موارد را بررسی و پیگیری کنند.

موسوی ادامه داد: نظام ایران اسلامی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس را همسایه خود می‌داند و به چشم دشمن به آنان نگاه نمی‌کند.

معاون عملیات ارتش افزود: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم آنان عامل تفرقه و گل‌آلودی آب برای ماهیگیری‌اند.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: تجربه هشت سال دفاع مقدس پاسخ خوبی به دشمنان است، هر چند که قدرت نظامی و بازدارندگی ما قابل قیاس با آن دوران نیست.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی ایران برای امنیت در عرصه دریاست و تمایلی برای ایجاد ناامنی در صحنه دریا نداشته و نخواهد داشت، خاطرنشان ساخت: قطعا عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران در دریای سرخ وقتی کامل و 100 درصد شناسایی شدند در راستای تدابیری که مدنظر سلسله مراتب فرماندهی و سیاستمداران نظام مقدس جمهوری اسلامی است در مکان و زمان مناسب پاسخ لازم داده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.