"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد: بیشترین تحلیلگران به این باور رسیده‌اند که ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن شکست خورده است، چرا که موازنه قدرت به ویژه پس از فروپاشی در صفوف نیروهای متجاوز، تغییر کرده است.

به گزارش جماران؛ "محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله جمعه شب گفت: ائتلاف سعودی موضع خود را برای متوقف کردن جنگ در یمن تغییر داده است ، اما "اسرائیل" و آمریکا مانع‌ تراشی می‌کنند.

"البخیتی" در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "المیادین" به سرنگون شدن یک فروند بالگرد آپاچی متعلق به ائتلاف سعودی توسط انصارالله در جنوب عربستان اشاره کرد و افزود: این موضوع، حاوی یک پیام برای سعودی‌ هاست، آنها باید آن را بخوبی دریابند، چرا که درغیر این صورت (تلفات ناشی از جنگ برای ائتلاف ) تشدید خواهد شد.

این عضو ارشد انصارالله تأکید کرد: بیشترین تحلیلگران به این باور رسیده‌اند که ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن شکست خورده است، چرا که موازنه قدرت به ویژه پس از فروپاشی در صفوف نیروهای متجاوز، تغییر کرده است.

البخیتی در ادامه این گفت وگو و در سایه مانع تراشی سازمان ملل متحد برای مذکرات میان طرف‌ های یمنی با تمجید از سلطان‌ نشین عمان به عنوان یک میانجیگر درستکار یاد کرد.

وی همچنین درخصوص نقش روسیه هم گفت که این کشور همواره از کشورهایی است که حامی پایان یافتن جنگ یمن است.

البخیتی در پایان بار دیگر تأکید کرد که راهبرد ما تحقق صلحی پایدار و همه‌جانبه است و کشور ما حیاط خلوت هیچ کشوری نیست.

سخنان این عضو شورای سیاسی انصارالله پس از آن روی می‌دهد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی متعلق به ائتلاف سعودی در جنوب عربستان خبر داد.

ژنرال "یحیی سریع" اعلام کرد که این بالگرد با موشک زمین به هوا و با تکنولوژی جدید سرنگون شده است.

برخلاف پیش بینی‌ ها و تحلیل‌های نظامی تحلیلگران، با مقاومت سنگین و دور از انتظار نیروهای مردمی روبرو شده و خسارت و تلفات سنگینی به تجهیزات و نیروهای نظامی ائتلاف وارد کرده‌اند.

این مقاومت همچنین موجب شکاف در ائتلاف عربی شده، بطوری که برخی متحدان اصلی ریاض مانند ابوظبی را واداشته تا نیروهای خود را از یمن خارج کنند و یا  شمار نیروهایشان را کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.