تنها چند روز پس اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، هفت سناتور جمهوریخواه از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا ضمن تحریم عاملان قطعی اینترنت در ایران، در برقراری مجدد آن کوشش کند.

به گزارش جماران، صفحه مارکو روبیو نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در سنا، دیشب (۴ آذر) نامه ای را با امضای ۶ سناتور دیگر هم حزبی خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد که در آن از دونالد ترامپ خواسته شده تا ضمن تهیه فهرستی از مقام های ایرانی مسئول قطعی روزهای اخیر اینترنت، آنها را تحریم نموده و تمام اقدام های فنی ممکن برای برقراری مجدد این ارتباط را اتخاذ نماید.

این نامه را تد کروز، تام کاتن، جان کورنین، مارشا بلکبرن، پت تومی و جان باراسو، سناتورهای ایالات تگزاس، آرکانزاس، تگزاس، تنسی، پنسیلوانیا و وایومینگ امضا کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ۳۰ آبان محمد جواد آذری جهرمی وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به اتهام "سانسور گسترده" اینترنت تحریم کرد.

جهرمی همان روز و در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های آمریکا توییت کرد: من به حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهم داد و اجازه نمی‌دهم آمریکا توسعه ایران را متوقف کند.

برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا نیز از شبکه های عمده مجازی خواسته تا حساب های مقام های ایرانی را تعلیق کنند.

هوک ۱ آذر در گفت و گو با شبکه خبری بلومبرگ از تارنماهای فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خواست تا زمانی که اینترنت مردم ایران دوباره وصل نشده است، حساب های کاربری مقام های ارشد ایرانی را تعلیق نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم وزیر ارتباطات توسط رژیم آمریکا گفت: همگان آگاه هستند که دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دموکراتیک، شفافیت و حقوق بشر از جمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست.  

سید عباس موسوی ادامه داد: نگاهی به سوابق و کارنامه این دولت (آمریکا) در اِعمال فشار بر مدیران شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی و ارتباطاتی از جمله توییتر به منظور قطع دسترسی صداهای مخالف، گویای برخورد سیاسی و ابزاری این دولت با محیط اینترنت آزاد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.