رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی امروز خبر هک شدن حساب های کاربری دستگاه مبارزه با تروریسم عراق را دست به دست کردند.

به گزارش جماران؛ جریان های مخالف دولت عراق که هنوز ماهیت آنان مشخص نشده، با هک حساب کاربری دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور، در تلاشی ناکام خبر هایی از آغاز کودتای نظامی در این کشور و دستگیری مسؤولان در منطقه سبز منتشر کردند؛ خبری که به سرعت از سوی فرماندهان این نیروی نظامی عراق تکذیب شد.

"طالب شغاتی" رییس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) با تاکید بر این که حساب کاربری دستگاه مبارزه با تروریسم در توئیتر و فیسبوک هک شده است، صحت اخبار منتشر شده مبنی بر کودتا علیه دولت در این  صفحات را رد کرد.

شغاتی افزود: دستگاه مبارزه با تروریسم همواره حامی وطن، ملت، نظام سیاسی دمکراتیک، دولت عراق و نهادهای ملی آن بوده است.

رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی امروز خبر هک شدن حساب های کاربری دستگاه مبارزه با تروریسم را دست به دست کردند.

اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند، اما رفته رفته شعار ها تغییر کرد و گروه هایی زمزمه براندازی دولت را سر دادند.

اعتراضات در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی، صدور دستورالعمل‌های مختلف نتوانسته آرامش را به طور کامل به کشور بازگرداند.

جریان های اصیل و اصلی عراق اگرچه در برابر دولت این کشور همواره جبهه بندی داشته اند، اما هیچگاه خواستار سرنگونی نظامی سیاسی نبوده اند و در این مسیر هم گام برنداشته اند. تنها برخی جریان های وابسته به بعضی کشورهای منطقه از جمله سعودی و امارات و همچنین بازمانده های حزب بعث و نیز جریان های انحرافی در عراق ، در این راستا تلاش کرده اند. 

آخرین گزارش ها حاکی است که اوضاع در بغداد و برخی استان ها روبه آرامش و ثبات است و از خشونت های هفته های گذشته کاسته شده است. مطالبات اصلی عراقی ها، عموما حول اشتغال و مسائل معیشتی بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.