قاسم میرزایی‌نیکو عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجلس لوایح چهارگانه را تصویب کرده است، نظرات رهبری هم لحاظ شده است، شورای نگهبان ایراداتش را مطرح کرده و الان نوبت مجمع تشخیص است و مجمع باید با مردم روراست صحبت کند که یا پالرمو و CFT را تصویب می‌کند و یا آن را رد می‌کند و اگر آنرا رد می‌کند دلایل رد چیست، اینگونه استخوان لای زخم گذاشتن درست نیست.

به گزارش جماران؛ یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اخطارهای FATF را جدی نگیریم بانک‌های ما در بیش از ۶۰ کشور دنیا به دکان و بقالی تبدیل می‌شود.

قاسم میرزایی‌نیکو با تاکید بر ضرورت تصمیم گیری در مورد FATF گفت: هرچه سریعتر باید تکلیف این قضیه روشن شود، باید در شورای عالی مبارزه با پولشویی که متشکل از نمایندگان سه قوه است تصمیم جدی گرفته شود و این تصمیم به شورای عالی امنیت ملی، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اطلاع رسانی شود که با عدم پیوستن ما به FATF چه اتفاقی قرار است بیفتد و اگر این اتفاق را می‌پذیرند آن را تصویب نکنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر عواقب این اتفاق را نمی‌پذیرند هرچه سریعتر تصمیم‌گیری کنند و اجازه دهند که لوایح مصوب شود و در نهایت ما به FATF بپیوندیم.

وی ادامه داد: مجلس لوایح چهارگانه را تصویب کرده است، نظرات رهبری هم لحاظ شده است، شورای نگهبان ایراداتش را مطرح کرده و الان نوبت مجمع تشخیص است و مجمع باید با مردم روراست صحبت کند که یا پالرمو و CFT را تصویب می‌کند و یا آن را رد می‌کند و اگر آنرا رد می‌کند دلایل رد چیست، اینگونه استخوان لای زخم گذاشتن درست نیست.

نماینده مردم دماوند در مجلس گفت: با این تعلل ممکن است اتفاقی بیفتد که هیچوقت نمی‌توان آن را جمع کرد، ما باید اخطارهایی که دادند را جدی بگیریم، اگر این اخطارها را جدی نگیریم بانک‌های ما در بیش از ۶۰ کشور دنیا به دکان و بقالی تبدیل می‌شود و حتی پروانه برای فروختن جنس ندارند و هیچگونه مبادلات بانکی در آنها قابل انجام نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1291611
  • منبع: فام‌نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.