رئیس قوه قضاییه گفت: امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم.

به گزارش جماران، سید ابراهیم رییسی طی سخنانی در همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار کرد: در تاریخ حیات کشورمان جلوه‌هایی از روحیه استکباری را دیده‌ایم. ملت ما در این عصر جدید، در تبعید امام بزرگوار، در شهادت دانش آموزان، در تسخیر لانه جاسوسی و از سال ۴۲، ۵۷ و ۵۸ جلوه حرکت‌های استکباری را بارها دیده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای استکبار آن است که خود بزرگ بینی، خودمحوری و خودخواهی او نگذارد که ملتی روحیه استقلال داشته باشد؛ روی پای خود بایستند و بخواهد به داشته‌های خود اعتماد کند و با اتکای به خداوند زندگی کند، تصریح کرد: این هم در طول تاریخ همواره تهدیدی از ناحیه مستکبران نسبت به مردان بزرگ، زنان آزادیخواه و ملت‌ها بوده و جلوه‌های آن را ما در کشور خودمان دیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این تهدید از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است، گفت: تهدیدات استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیشتر جلوه تهدید نظامی داشته و تهدید سخت بوده است؛ اما امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم. این تهدیدات شامل اقتصادی، فرهنگی، زیستی و تهدیدات از انواع مختلفی است که امروز در برای کشور و مردم عزیزمان وجود دارد.

رئیسی با اشاره به مصادیقی از تهدیدات استکبار برای سرمایه‌های کشورمان گفت: آنچه که داریم شامل نیروی انسانی کارآمد، دانشمندان فرهیخته، نوآوران و خلاقانِ به نام (نه فقط در سطح ایران بلکه در سطح منطقه و جهان)، داشته‌های صنعتی، کشاورزی و داشته‌های بسیار در حوزه‌های علم و فناوری، نانوتکنولوژی و بسیاری از داشته‌های مادی و معنوی که امروز کشور ما بحمدالله از داشته‌های بسیاری برخوردار است، همه در معرض تهدیدات استکباری قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از همه داشته‌هایمان، اذعان کرد: باید هم پیش بینی و پیشگیری کنیم و هم در صورت وقوع یک حادثه برخورد به موقع، زمان شناسانه و بسیار سریع انجام دهیم. هیچ کس نمی‌تواند در کشور عذری بیاورد و بگوید که ما نمی‌دانستیم و پیش بینی نمی‌کردیم. حوادث، قضایا، تهدیدات، توطئه‌ها و فتنه‌ها در این رابطه بسیار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.