معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، زنان شایسته برای حضور در مجلس شناسایی شده و احزاب و گروه ها و تشکل ها به سهم زنان توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: لرستان در مسیر رسیدن به سهم ۳۰درصدی زنان در مدیریت استان گامهای مهمی برداشته و در حال حاضر به شاخص ۱۵ درصد رسیده که تا سال آینده به ۳۰ درصد خواهد رسید .

معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه الان لرستان رتبه ششم را در سهم ۳۰درصدی زنان در کشور دارد، اظهار داشت: در سطح ملی سال ۹۶ حدود ۱۳/۸ درصد مدیر زن داشتیم و اکنون این میزان به ۱۸/۶ درصد رسیده که البته نیاز به تلاش بیشتر داریم.

ابتکار افزود: اکنون ۴۱درصد کارکنان دولت زنان هستند که امیدواریم در کشور از توان بانوان استفاده بیشتری شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، زنان شایسته برای حضور در مجلس شناسایی شده و احزاب و گروه ها و تشکل ها به سهم زنان توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون رئیس جمهور گفت:وقتی حضور موثر زنان در دوران بعد از انقلاب را می بینیم مشارکتشان را هم به نسبت مناسبی انتظار داریم، البته دولت الگوی خوبی را پایه گذاری کرده که م یتواند برای انتخابات مجلس هم الگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله ای که از آغاز انقلاب به آن توجه می شد بحث عدالت بود و اصلا یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز همین بود و سبب شد مردم به سمت آرمانی بروند که همه بطور یکسان از مواهب توسعه بهره مند شوند.

ابتکار افزود: نظام ‌برای تحقق کارآمدی خود مفهوم عدالت را بیش از پیش باید در برنامه ریزی ها و سیاست هایش مثل توازن منطقه ای توجه به آسیب ها و توجه به مناطق کم برخوردار و همچنین توازن در توزیع منابع لحاظ کند.

وی افزود: در عمل می بینیم‌ بعد از گذشت ۴۰ سال با وجود همه پیشرفت ها در حوزه های مختلف، کماکان عقب ماندگی هایی داریم که نیازمند توجه است. یکی از همین ابعاد عدالت جنسیتی است. عدالتی که برای همه آحاد جامعه باید محقق شود و البته پیشرفت های بسیار ارزشمندی داشته ایم.

وی با بیان اینکه شاخص های این موضوع در برنامه ششم توسعه به دقت بررسی و لحاظ شده افزود: وضع زنان در هر استان با در نظر گرفتن شرایط و ابعاد مختلف اجتماعی آن استان تبیین شده و همه این نتایج به استانداران ابلاغ شده است لذا موافقتنامه هایی را با آنها امضا کردیم.

وی ادامه داد: مثلا در بحث عدالت جنسیتی بدلیل مسائل قومی و تاریخی و فرهنگی، در برخی زمینه ها علی رغم پیشرفت عقب مانده ایم مثل کودکان بازمانده از تحصیل که در سطح ملی در دوران قبل از انقلاب ۳۸ درصد بود و اکنون ۴ درصد شده اما این رقم نیز در شان نظام ‌نیست.

ابتکار با اشاره به این مسئله که در هر منطقه ای این آمار تغییر می کند اظهار داشت: امروز در کشور با دختران فارغ التحصیل علاقه مند به کار مواجهیم که میخواهند در جامعه نقش آفرین باشند لذا برنامه ریزی در این خصوص یکی از دغدغه های دولت است.

وی گفت: در بحث خانواده نیز باید تعادل بین کار و خانواده بهتر لحاظ شود زیرا همان میزان که کار و اقتصاد برای دولت مهم‌است فرزند آوری نیز مهم است پس مرخصی زایمان با حقوق باید با جدیت بیشتری پیگیری شود بدین صورت که یک خانواده در عین حالی که هر دو شاغل هستند به مشکل خاصی برخورد نکنند.

وی در پایان با بیان اینکه همه دستگاه ها در تحقق این سند نقش دارنداظهار داشت: همکاری نهادهای دولتی در این ایام اهمیت ویژه ای دارد چرا که اگر نیاز به بودجه جدیدی احساس میشود باید توسط آنها اعلام شده تا آن را در بودجه سال آینده پیش بینی کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.