نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد تصریح کرد: عدم اعتماد عمیق ما را درک کنید وقتی آنها خود را به عنوان مدافع حقوق بشر در ایران مطرح می کنند. از این گذشته ، چرا کسی باید توصیه های حقوق بشری نژادپرستان ، استعمارگران و دیکتاتورها را بپذیرد؟

به گزارش جماران؛ نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت دیکتاتورها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.

محمد حسنی نژاد روز چهارشنبه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به بررسی گزارش حقوق بشری جاوید رحمان علیه ایران اختصاص یافت، افزود: مساله ایران هیچ گاه به خاطر مسائل حقوق بشری در این کمیته مطرح نشده است.

وی ادامه داد: این گزارش و این نمایش مکرر هیچ ارتباطی به دلایل حقوق بشری ندارد چرا که به محض اینکه ایران در روابط خود با ایالات متحده تغییر موضع دهد، به محض تغییر موضع خود در مورد آپارتاید اسرائیلی و اشغال فلسطین، این نمادها از بین می روند!

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اضافه کرد: اخیرا کسانی که داعیه فضایل جهانی پشت این ماموریت علیه ایران را دارند ، خودشان بیشتر شبیه دیکتاتورها عمل کرده اند.

حسنی نژاد با اشاره به حملاتی که به جوامع آسیب پذیری همچون مسلمانان و مهاجران آمریکا می شود، اظهار کرد: همچنین رسانه های آزاد ، حقیقت ، حاکمیت قانون و همه ارزش‌های دموکراتیک دیگر را تحقیر می کنند! یک چک لیست از نشانه شناسی دیکتاتوری تهیه کنید و آنها همه را تیک بزنند!

وی تصریح کرد: عدم اعتماد عمیق ما را درک کنید وقتی آنها خود را به عنوان مدافع حقوق بشر در ایران مطرح می کنند. از این گذشته ، چرا کسی باید توصیه های حقوق بشری نژادپرستان ، استعمارگران و دیکتاتورها را بپذیرد؟

نماینده ایران در سازمان ملل متحد  تاکید کرد: خشم آنها امروز علیه ایرانیان هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد. آنها ناراحت هستند زیرا برخلاف گذشته نمی توانند برای آینده ما تصمیم بگیرند.

حسنی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با مردم ایران برای این است که دیگر نمی توانند رهبران دلخواه خود را بر این کشور بگمارند، گفت: این تاریخ باستانی نیست. حتی امروز ، مردمی که جرات می کنند دموکراسی را با نتیجه ناخواسته برای منافع ایالات متحده عملی کنند، با یک حمله همه جانبه مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: حتی امروز ، ایرانیان در تلاشند تا از حقوق بشر در برابر نسل کشی تروریسم اقتصادی محافظت کنند که ایالات متحده علیه آنها مرتکب شده است.

اقلیت‌ها در عالی‌ترین مناصب ایران

نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد در واکنش به بخش مربوط به اقلیت های مذهبی و قومی گزارش ضد حقوق بشری ایران اظهار کرد: ایرانیان هزاران سال در آرامش و هماهنگی بی توجه به وجود اختلاف قومی یا نژادی خود با یکدیگر همزیستی داشته اند. ما به این واقعیت توجه نکردیم که بالاترین مقام سیاسی در ایران اقلیت زبانی آذربایجانی است ، یا رئیس شورای امنیت ملی اقلیت قومی عرب است یا حتی در اینجا در ماموریت ما در نیویورک هر کارشناس نماینده فرهنگی و زبانی مختلف است.

حسنی نژاد ادامه داد: هرگز برای ما اهمیت نداشته است و هنوز هم اهمیتی نمی دهیم چرا که از نظر فرهنگ و تاریخ ایرانیان، این مساله بسیار طبیعی است. آنچه ما را گرد هم می آورد زبانها ، اعتقادات و قومیت‌های متمایز ما نیست بلکه تاریخ مشترک ، رویاها ، ارزش‌ها ، شادی‌ها و اندوه‌های ما در زیر سرزمینی است که ما "ایران" می نامیم.

وی اضافه کرد: این ایران است که ما را با یکدیگر متصل می کند نه فرهنگ‌ها و قومیت های متنوع ما. با این حال ، درک چنین واقعیتی برای کسانی که کل زندگی خود را در اجتماعات پر از نفرت ، نگرش نفرت انگیز و تبعیض نژادی و قومی گذرانده اند، دشوار است.

تحریک قومی به عنوان بخشی از استراتژی فشارحداکثری

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: پنهان نیست که تحریک مناقشات قومی و مذهبی بخشی از "استراتژی فشار حداکثری" ایالات متحده علیه ایرانیان است.

حسنی نژاد تاکید کرد: ثروت‌های گسترده ای برای تولید درگیری‌های قومی غیر موجود در داخل ایران سرازیر می شوند. تروریست‌ها از جمله کسانی که قبلاً در لیست تروریسم کشورهای غربی قرار داشتند، در این مبارزات شرورانه علیه ایرانیان، متحدان عزیز شده اند.

وی قرارگرفتن سازوکارهای سازمان ملل متحد در خدمت چنین برنامه‌هایی را غمبار دانست و گفت: تجلیل از جنایاتگرانی که دستان آنها با خون غیرنظامیان و نیروی انتظامی آغشته است به عنوان قربانیان تبعیض قومی یا مذهبی منزجر کننده است. تسلیم سازمان ملل متحد در برابر تهدید و اجبار، فاجعه خواهد بود.

این دیپلمات ایران در سازمان ملل متحد افزود: اگر تعلق به یک اقلیت باعث مصونیت مجازات شود، در این صورت، همه ایرانیان باید از اجرای قانون معاف باشند زیرا هر کسی در این کشور متعلق به یک اقلیت است.

ادبیات خلاف منشور سازمان ملل گزارشگر ویژه

حسنی نژاد با انتقاد از گزارشگر ویژه حقوق بشری که تعصبات شخصی خود را ترسیم کرده است، افزود: انتشار اخبار جعلی و تفسیر شخصی مکرر از قوانین - به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - از جمله چندین ایراد اساسی در این گزارش است. علاوه بر این ، فعالیت های وی در طی 12 ماه گذشته فقط نشان دهنده بی احترامی وی به منشور سازمان ملل است که به طور واضح حاکمیت برابر کشورهای عضو خود را به رسمیت می شناسد و همچنین آیین نامه رفتار شورای حقوق بشر است که خواستار بی‌طرفی و حرفه‌ای شدن است. وی با بیان اینکه ما نه کمبودهای خود را پنهان و نه انکار می کنیم، اظهار کرد:ایرانیان به عنوان تنها ذینفعان واقعی در مورد این کاستی ها بطور آشکار بحث می کنند و سپس می توانند در فرایند رای گیری به دنبال ایجاد تغییر باشند. ما اصلاحات و پیشرفت های زیادی را انجام می دهیم که جامع ، واقعی و پایدار هستند.

نیازی به مشاوره منافقان نداریم

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصریح کرد: آنچه که اصلا به آن نیاز نداریم، مشاوره حقوق بشری از منافقین فرصت طلب است.

حسنی نژاد در پاسخ به ادعاهای برخی کشورهای غربی همچون کانادا نسبت به مسایل حقوق بشری ایران، اظهار کرد: کشورهایی که جوامع آنها از نژادپرستی لبریز هستند و تاریخ آنها با از بین بردن جوامع بومی، استعمار، شکنجه و جنگ‌های پیشگیرانه محاصره می شود و سیاست آنها مبتنی بر فریب و ریاکاری است ، کمترین واجد شرایط برای سخنرانی در مورد حقوق بشر دیگران هستند.

وی ادامه داد: خود بینی کشورهایی که مجتمع های نظامی آنها عامل نظامی گری، زندان های آنها منشاء رادیکال سازی و مداخلات آنها دلیل بی ثباتی ذهنی در مورد حقوق بشر در ایران یا جاهای دیگر بوده اند، پوچ و مضحک است.

سکوت مدعیان حقوق بشر درباره فلسطین اشغالی

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات برایان هوک که اکنون رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا است، گفت: هوک دستور می دهد که در مورد حقوق بشر "با متحدین باید متفاوت و بهتر از مخالفان رفتار کرد. در غیر این صورت ، ما به مخالفان بیشتری خواهیم رسید و متحدین کمتری خواهیم داشت.

حسنی نژاد افزود: افرادی چون هوک در نقض حقوق بشر به عنوان یکی دیگر از ابزارهای مناسب در جعبه ابزار سیاست برای اعمال فشار حداکثری بر روی مخالفان ، طبیعی هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نمایندگانی چون انگلیس ، آمریکا ، کانادا هنگامی که گزارشگر ویژه درباره فلسطین گزارش داد، حتی زحمت گفتن کلمه ای در مورد آپارتاید رسمی که هر روز توسط اسرائیل انجام می شود، نکشیدند.

نماینده ایران در کمیته سوم تاکید کرد: با این حال ، برای تحمیل هزینه ها ، اعمال ضد فشار  و بدست آوردن ابتکار عمل استراتژیک، با ایجاد یک دستورالعمل کاملاً سیاسی ایران باید در کانون توجه قرار گیرد.

حسنی نژاد تصریح کرد: بنابراین ، با تکرار آنچه در ابتدا گفتم نتیجه می گیرم ، وضعیت امروز ایران در این کمیته به خاطر حقوق بشر نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.