کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ در جریان برگزاری کنفرانس جهانی حمایت از حقوق بشر این سازمان، تأسیس شد و بودجه منظم آن که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب می‌شود.

به گزارش جماران؛ تارنمای «تاتس» نوشت:‌کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد واقع در ژنو به دلیل کارشکنی کشورهایی مانند آمریکا قادر به اجرای بخش‌های اساسی وظایف خود نیست.

این تارنمای آلمانی در گزارشی در باره بررسی وضعیت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزود: دلیل ناتوانی در اجرای وظایف این نهاد، آمریکا و شمار زیادی از دیگر کشورهای عضو هستند که به میزان چشمگیری، پرداخت‌ها و کمک‌های مقررشده برای این سازمان جهانی را کاهش داده‌اند.

به نوشته این وبگاه؛ این محدودیت‌ها باعث شده که کمیساریای عالی حقوق بشر نتواند به بسیاری از شکایات حقوق بشری که از سراسر جهان به دست این سازمان می‌رسد، رسیدگی کند و بخشی از فعالیت‌های کارشناسان مستقل این سازمان در زمینه راستی‌آزمایی منظم پایبندی به ۱۰ میثاق مهم بین‌المللی در زمینه حقوق بشر به دلیل همین کمبودهای مالی متوقف شده است.

"تاتس" می‌ افزاید: «چنین اختلال جدی در کار این سازمان تاکنون بی‌سابقه بوده است.»

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ در جریان برگزاری کنفرانس جهانی حمایت از حقوق بشر این سازمان، تأسیس شد و بودجه منظم آن که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب می‌شود، در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده که ۱۹۳ عضو آن باید تا ۳۱ ژانویه این مبلغ را به حساب سازمان ملل متحد واریز کرده باشد.

این در حالی است که به نوشته این سایت آلمانی‌زبان، تا پایان ماه ژوئن جاری تنها ۴۴ کشور عضو سهم مالی خود برای سال ۲۰۱۸ را به طور کامل پرداخت کرده‌اند و در این میان بزرگ ترین بدهی به نام آمریکا ثبت شده است.

رئیس جمهور آمریکا تقریبا یک سال پیش اعلام کرد پولی که کشورش به سازمان ملل متحد پرداخت می کند، بیشتر از کشورهای دیگر است که به ادعای دونالد ترامپ این وضع ناعادلانه بوده و کشورهای دیگر از آمریکا سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.