تهران در دفاع مقدس خیلی نقش داشته است. بیش از بیست هزار شهید دفاع مقدس دارد. تهران چهار دوره بمباران و موشک باران شده است. فقط در بخشی از یک دوره، 60 نقطه تهران از موشک باران آسیب های جدی دیده که ما در ایام هفته دفاع مقدس، اطلس بمباران شهر تهران را که سند خیلی مهمی است و وزارت راه و شهرسازی آن را تهیه کرده رونمایی کردیم و نمی دانم چرا سند به این مهمی خیلی رسانه ای نشد. بنابراین در حق تهران ادای دین نشده است.

به گزارش جماران؛ احمد مسجدجامعی با بیان این مطلب در صحن شورای شهر تهران گفت: الان دو سال است کاری جدی در باره دفاع مقدس در تهران انجام نشده است. اینکه دوباره عکس های شهدا را ترمیم کنیم و نصب کنیم، کار چندان موثری نیست. 

وی با اشاره به این که اشیا و آثار موزه دفاع مقدس بیشتر جنس سخت افزاری دارد تا جنس نرم افزاری و پرداختن به نقش زنان، کودکان و دانش آموزان چندان مورد توجه قرار نگرفته بیان کرد: مثلاً صنایع دفاع و غنائم جنگی باوجود اهمیتی که دارد اما روح دفاع مقدس را بازتاب نمی دهد لذا این طرح تأکید دارد که در دوره این شورا، راه اندازی موزه دفاع مقدس شهر تهران با رویکرد انسان محور صورت گیرد و شهرداری هم اشخاص، فضاها، نمادها، آثار هنری و حجمی و تأسیسات مرتبط با دفاع مقدس را در سطح تهران شناسایی و تدوین کند و یک لایه کامل اطلاعاتی را در سامانه اطلاعات جغرافیایی شهر تهران بگذارد. این سامانه موجب خواهد شد مباحثی همچون بی توجهی به نام شهدا که این روزها مطرح می شود بی اثر بماند و همه چیز مشخص و اگر هم تخلف صورت گیرد با آن مقابله شود.

وی در پایان گفت: تقارن با هفته دفاع مقدس، طرح این موضوع را مغتنم کرده است و با این کار ما به عنوان نمایندگان مردم از حیثیت و جایگاه تهران در دفاع مقدس حمایت می کنیم.

عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از نیروی انتظامی بابت حضور در شورای شهر و ارائه گزارش در صحن شورا گفت: در این دوره  برای نخستین بار گزارشات نوبه ای نیروی انتظامی  هم داده می شود که بسیار غنیمت است و جای قدردانی دارد. 

شخصیت هایی که در پلیس خدمت کرده اند 

بیشتر مورد توجه قرار گیرند

احمد مسجدجامعی با اشاره به این که شورای شهر و شهرداری در محله سنگلج واقع است یادآور شد: در پلیس شخصیت هایی داریم که کمتر شناخته شده اند سرهنگ مسگرا از جمله این شخصیت هاست. ایشان در مسجد شیخ هادی نجم آبادی، مسجد شیخ فضل اله  نوری و مسجد الزهرا طی سال های طولانی جلسات قرآنی داشتند که مسجدالزهرا پایگاه تدریس قرآن ایشان برای مبتدیان بود. نکته جالب آن که او با لباس پلیس در این مجالس شرکت می کردند. 

وی با بیان اینکه مسگرا تنها پلیسی است که با حکم امام رئیس شهربانی شد اظهار داشت: ایشان و استاد مولایی که رهبری برایشان تعابیر ویژه ای ازجمله اکبر القرا به کار بردند، جلسات قرآنی را سال های سال در همین محله اداره می کردند. حتی آن موقع که رئیس شهربانی قم شدند به تهران می آمدند و جلساتشان را برپا می کردند. 

مسجدجامعی افزود: درخواست دارم به این شخصیت ها  توجه ویژه ای شود مثلا کوچه ای به اسم مسگرا در محله سنگلج داریم که احتمالاً خانه سرهنگ مسگرا در آن بوده و لازم است به این خانه، که بخشی از حافظه مردم تهران است توجه شود. 

پادگان تبدیل به موزه و محل رفت و آمد مردم شود

عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن بیان این موضوع که اداره آگاهی ساختمان  ارزشمندی دارد که سردر آن به خوبی بازسازی و مرمت و در هفته تهران افتتاح شد گفت: ما پارسال به همراه دوستان به آن جا رفتیم و دیدیم که کار خاصی برای آن انجام نشده. آن ساختمان قدیمی کلاه فرنگی می تواند تبدیل به موزه پلیس شود. بهتر است ساختمان این پادگان مرمت و بازسازی شده و برای بازدید عموم آماده شود تا مردم بتوانند به آن وارد شده و در آن رفت و آمد کنند. طبیعتا این کار می تواند پلیس را به مردم بیش از پیش نزدیک تر کند.

می توان امنیت را برقرار کرد بدون آن که پلیس رویت شود

 مسجدجامعی در ادامه بیان کرد: لازم است در همین جا از نیروی انتظامی تشکر کنم که رفتارشان در مقاطع مختلف باعث آرامش شهر و شهروندان شد و چنانچه گزارش دادند حتی یک برخورد در تجمعات شهری میان پلیس و اجتماع کنندگان که معمولا عصبانی و هیجانی هم عمل می کنند پیش نیامد. این رفتار باید به گونه ای ملموس شود تا ارزش آن نزد افکار عمومی مشخص شود. 

وی در باره ساماندهی کانکس های پلیس در معابر شهری و ضرورت برقراری یا برچیدن این کانکس ها در سطح معابر شهری یادآور شد: در میدان امیریه یا در تقاطع خیابان کارگر و معیری کانکس پلیس قرار گرفته که پیشترها نبود و شاید نیاز به آن نباشد. وجود این کانکس ها و دیده شدن پلیس به نظرم نوعی فضای پلیسی به وجود می آورد در حالی که می توان امنیت را برقرار کرد بی آن که پلیس رویت شود. در این باره شیوه های فراوان و خیلی جدیدی وجود دارد که لابد دوستانمان در پلیس از آن ها بهتر از من اطلاع دارند. در واقع نکته این جاست که ضرورت این همه موتور، ماشین و کانکس پلیس چقدر است؟ آیا اگر هم ضرورتی دارد بهتر نیست به شکل مناسب و به قاعده ای متناسب با فضای شهری باشد.

شهرداری و پلیس با یکدیگر از طریق رسانه ها گفتگو نکنند

عضو شورای شهر تهران با اظهار این که شهرداری و شهربانی در زمانی مدیریت واحد داشتند و همان طور که آمارها نشان می دهد این دو بیشترین ارتباط را با شهر و شهروندان داشته و دارند گفت: باید ظرفیت های همکاری قاعده مند و مستمر بین پلیس و شهرداری طراحی شود و به گونه ای نباشد که این دو، از طریق رسانه ها با هم صحبت کنند. گاهی مباحثی مطرح می شود که زیبنده طرفین که در جامعه مهم و تاثیرگذار هم هستند، نیست. 

مسجدجامعی ادامه داد: واقعاً اگر این دو دستگاه، نظر کارشناسی دارند در جلسات مشترک مطرح کنند و تصمیم گیری شود. درست نیست که طرحی به نام طرح ترافیک داشته باشیم و حرف های کارشناسی یکدیگر را نشنویم. پلیس به هر حال کارشناس موضوع ترافیک است و سابقه این کار دارد و باید حرفش شنیده شود. بنابراین فارغ از اینکه چقدر کمک به پلیس شده یا نشده لازم است این گزارشات رسانه ای تبدیل به همکاری متقابل بین پلیس و شهرداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.