معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه، افزایش آگاهی عمومی در خصوص پیامدهای تغییر اقلیم باید مورد توجه قرار گیرد، وظیفه اصلی دستگاه‌های مربوطه را مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری عنوان کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه‌خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، نشست اعضای هیئت‌رئیسه «ششمین کنفرانس بین‌المللی_منطقه‌ای تغییر اقلیم»، روز چهارشنبه (۱۸ مهر ۱۳۹۸) با حضور «سید عباس عراقچی» ، معاون وزیر امور خارجه، سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، دبیران اجرایی و علمی کنفرانس و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران در ستاد سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

در بخشی از این نشست، گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده به‌منظور برگزاری کنفرانس ارائه شد و موضوع نشست مشترک هیئت‌رئیسه در طول برگزاری کنفرانس و سیاست‌گذاری پنل‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در بخشی از این نشست با بیان این‌که در شرایط کنونی، افزایش و گسترش آگاهی عمومی مهم‌ترین نیاز ما است، افزود: نسبت به تغییر اقلیم و تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آن کار زیادی صورت نگرفته است.

photo_2019-10-11_13-30-57

وی با اشاره به اینکه، تبعات اجتماعی تغییرات اقلیمی کمتر مورد توجه واقع شده و نیاز است این رویکرد در بین مردم و مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.، توصیه کرد: هدف اصلی کنفرانس بر محور ضرورت مقابله با خشکسالی، مدیریت منابع آب و سازگاری و تاب‌آوری در سطح مردم، مسئولان، تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی‌افزود: وظیفه اول و اصلی ما مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است و باید بر آگاهی‌بخشی عمومی در این خصوص تمرکز شود.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این دوره از کنفرانس باید پررنگ‌تر شود؛ چراکه اقدام در خصوص تغییر اقلیم و تبعات آن بدون همکاری با سایر کشورها انجام شدنی نیست و در مباحثی مانند: ریزگرد، آب‌های فرامرزی و مدیریت آن‌ها، قطعاً بدون همکاری‌های منطقه‌ای نمی‌شود خیلی از مسائل را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط با همسایگان و چگونگی ارتباط با آنان افزود:  می‌شود موضوعات مورد مناقشه را به موضوع همکاری تبدیل کرد.

دکترعراقچی در خاتمه سخنان خود از آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری همه‌جانبه با  ششمین کنفرانس بین‌المللی _ منطقه‌ای تغییر اقلیم خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.