نیروی هوایی آمریکا در ماه مه (خرداد) ۲۰۱۹ برای سرکوب مراکز تولید مواد مخدر و گروه های تروریستی حملات سنگینی در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز انجام دادند که در این حملات ۳۹ مورد تلفات غیرنظامیان در بیش از۶۰ محل در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز گزارش شده است.

به گزارش جماران؛ سازمان ملل روز پنج شنبه اعلام کرد: حملات هوایی آمریکا در استان های فراه و نیمروز که با هدف سرکوب گروه های تروریستی و مواد مخدر صورت گرفته بود، تلفات جدی به غیرنظامیان افغانستان وارد کرده است.

به گزارش روزنامه افغانستان، نیروی هوایی آمریکا در ماه مه (خرداد) ۲۰۱۹ برای سرکوب مراکز تولید مواد مخدر و گروه های تروریستی حملات سنگینی در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز انجام دادند که در این حملات ۳۹ مورد تلفات غیرنظامیان در بیش از۶۰ محل در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز گزارش شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، ۱۴ کودک و یک زن شامل کشته شدگان این حملات بوده اند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که این سازمان در حال بررسی بیشتر حملات هوایی آمریکا در ماه مه (خرداد) سال ۲۰۱۹ است.

ارتش آمریکا با رد گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیرنظامیان در حملات ماه مه عنوان کرد که یافته های سازمان یوناما متکی به منابع بشری است که فقط معلومات محدود دارند.

«سونی لیگت» سخنگویان نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان در صفحه توییتری نوشت: ارتش آمریکا ادعاهای معتبر در مورد تلفات غیرنظامیان را پیگیری می‌کند. وی افزود: برخلاف یوناما، آمریکا به وبسایت‌هایی مانند صدای جهاد اتکا نمی‌کند.

سازمان ملل نیز با اشاره به ادعای نظامیان امریکایی تاکید کرد: براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، کارکنانی که در عملکردهای جنگی نقش نداشته باشند، کشتار آنان کشتار غیرنظامیان به حساب می آید.

در این گزارش که توسط دفتر هیئت معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و دفتر حقوق بشر این سازمان تهیه شده، تاکید شده است که تطبیق قانون پاسخ مناسب برای فعالیت‌های غیرقانونی مواد مخدر است؛ نه عملیات نظامی که غیرنظامیان را با خطر مواجه می‌سازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.