وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه سفیران پنچ عضو شورای امنیت و دیگر اعضای شورا را نیز با دعوت به وزارت خارجه ترکیه در جریان عملیات نظامی ترکیه قرار داده اند، افزود: در تماس با دبیرکل سازمان ملل متحد، وی را نیز در جریان عملیات نظامی ارتش ترکیه قرار داده ایم.

به گزارش جماران؛ «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت: با دعوت از سفیر ایران در آنکارا، وی را در جریان عملیات چشمه صلح نیروهای نظامی ترکیه در شمال سوریه قرار داده ایم.

چاووش اوغلو که سرگرم دیدار رسمی از الجزایر است، پیش از ترک آن کشور این مطلب را در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه سفیران پنچ عضو شورای امنیت و دیگر اعضای شورا را نیز با دعوت به وزارت خارجه ترکیه در جریان عملیات نظامی ترکیه قرار داده اند، افزود: در تماس با دبیرکل سازمان ملل متحد، وی را نیز در جریان عملیات نظامی ارتش ترکیه قرار داده ایم.

به گفته چاووش اوغلو، در تماس با نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه و نیز دبیرکل ناتو، آنان نیز در جریان جزئیات عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه قرار گرفته اند.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه قبلاً با وزیران خارجه روسیه و ایران در تماس تلفنی مسأ‌له را طرح کرده، گفت: به درخواست وزیر خارجه آمریکا با وی یک تماس تلفنی خواهد داشت و قرار است که با وزیران خارجه آلمان و انگلستان نیز تماس تلفنی در همین پیوند برقرار شود.

از سوی دیگر، سازمان امور دیانت ترکیه اعلام کرد که بعد از نماز صبح در تمامی مساجد ترکیه، سوره «فتح» قرائت و برای پیروزی نظامیان کشور دعا خواهد شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

اردوغان افزود: عملیات موسوم به «چشمه صلحِ» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای (پ.ک.ک) و (ی.پ.گ) و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

این عملیات با مخالفت های جهانی مواجه شده و ترکیه بدون توجه به این مخالفت ها، تهدید خود را پس از چند روز عملی کرد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می شود تروریست ها در آن اسکان دارند در مناطق تل ابیاد و رسولاین آغاز شده و به گفته منابع نظامی، عملیات نیروی زمینی ترکیه بعد از بمباران های هوایی انجام می شود.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلیک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند،‌ انجام می شود.

دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنجشنبه) پشت درهای بسته در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.