اردکانیان با بیان اینکه به زودی جزئیات برنامه مدیریت مصرف آب منتشر می‌شود، توضیح داد: طبق برنامه، باید بتوانیم در افق 1400 شهر تحت تنش آبی نداشته باشیم. این یک هدفگذاری بزرگ است که البته به تامین مالی هم وابسته است. در هر حال سعی می‌کنیم تمام ملزومات تحقق آن را فراهم کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر نیرو با بیان اینکه به زودی جزئیات برنامه مدیریت مصرف آب منتشر می‌شود، توضیح داد: طبق برنامه، باید بتوانیم در افق 1400 شهر تحت تنش آبی نداشته باشیم. این یک هدفگذاری بزرگ است که البته به تامین مالی هم وابسته است. در هر حال سعی می‌کنیم تمام ملزومات تحقق آن را فراهم کنیم.

رضا اردکانیان در حاشیه آخرین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی به ویژه در شرایط تحریم جهت توجه بیشتر به امکانات داخلی بوده است.

وی افزود: آنچه بنده برداشت کردم این بود که اکثر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تاکید داشتند محصولاتشان با استقبال بیشتری مواجه است و نوآوری‌های صورت گرفته بیشتر است.

وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد گسترش خدمات آب و فاضلاب شهری و روستایی می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده نزدیک از حیث تجهیزات به ظرفیت‌های داخلی بیشتر اتکا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان با اعتماد به نفس از قابل رقابت بودن محصولات با محصولات خارجی وارداتی صحبت می‌کردند.

هر هفته یک طرح بزرگ آب و برق افتتاح می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: ما در وزارت نیرو در صدد هستیم در نیمه دوم امسال هر هفته طرح بزرگی در عرصه آب و برق کشور افتتاح کنیم که از جمله آنها 220 طرح بزرگ تامین آب، آبرسانی شهری، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی روستایی، نیروگاه تولید برق و سایر پروژه‌ها که در همه استان‌های کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم شاهد خواهند بود ما به سهم خود از شرایط تحریم حسن استفاده را کردیم و سعی کردیم وقفه‌ای در چرخه تولید کشور از حیث آب و انرژی ایجاد نشود.

عرضه 150 هزار مگاوات انرژی بیشتر به بخش صنعت

اردکانیان گفت: در سال گذشته موفق شدیم 150 هزار مگاوات انرژی بیشتر به بخش صنعت عرضه کنیم و در سال رونق تولید دو محصول آب و انرژی نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کردند.

راه‌اندازی کمپین «آب، برق، ایران»

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «آب، برق، ایران» هر هفته مردم در استان‌های مختلف شاهد یک حرکت جمعی متکی بر استعدادهای کشور و استفاده از همه ظرفیت‌ها خواهند بود.

مقام عالی وزارت نیرو در ادامه با بیان اینکه مدیریت مصرف آب اگر بیش از انرژی اهمیت نداشته باشد از آن کم‌اهمیت‌تر نیست، گفت: ما 10 سال خشک را پشت‌سر گذاشتیم و در سالهای کم‌آبی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ملموس‌تر است. بناست که موضوع مصرف صحیح را به صورت عادت فرهنگی و اخلاقی در جامعه نهادینه کنیم.

تاب‌آوری جامعه وابسته به پایبندی به اخلاقیات است

وی تاکید کرد: پایداری در توسعه کشور و تاب‌آوری جامعه بیش از هر چیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است. هرچه جامعه اخلاقی‌تری داشته باشیم، جامعه تاب‌آور و توسعه‌‌یافته‌تری هستیم. بحث اخلاق یکی از عرصه‌های مهم در حوزه مصرف آب است. امیدوارم سهم خود را در بخش آب و برق در پایبندی عادات خوب مصرف ایفا کنیم و در این راستا مردم نقش تعیین‌کننده در جامعه شهری و روستایی دارند.

تا افق 1400 شهر تحت تنش آبی نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه به زودی جزئیات برنامه مدیریت مصرف آب منتشر می‌شود، توضیح داد: طبق برنامه، باید بتوانیم در افق 1400 شهر تحت تنش آبی نداشته باشیم. این یک هدفگذاری بزرگ است که البته به تامین مالی هم وابسته است. در هر حال سعی می‌کنیم تمام ملزومات تحقق آن را فراهم کنیم.

با رکود صنعت آب و برق موافق نیستم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صنعت آب و برق دچار رکود شده، گفت: بنده به هیچ وجه با رکود در این صنعت موافق نیستم. ما یکی از بهترین سالها در تولید انرژی را پشت‌سر گذاشتیم. امسال رکورد تولید را زدیم. 3800 مگاوات برق وارد مدار تولید شد. در حوزه مدیریت مصرف نیز 3700 مگاوات در اوج بار کاهش مصرف داشتیم. در حوزه صادرات انرژی نیز رکوردزنی کردیم.

اردکانیان درباره مشکلات برخی واردکنندگان تکنولوژی گفت: این مشکلات به تحریم برمی‌گردد ولی ما در وزارت نیرو یک کارگروه تشکیل دادیم که به صورت موردی به کمک بانک مرکزی راه‌حل پیدا کنیم خصوصا در مواردی که تولیدکنندگان برای برخی تجهیزات به منابع مالی نیاز دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.