در این دیدار که در واشنگتن صورت گرفت، همچنین همکاری دوجانبه، هماهنگی و همکاری های مشترک امارات و آمریکا در تمامی زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر امورخارجه امارات و "مایک پمپئو" همتای آمریکایی‌اش چهارشنبه شب در خصوص تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و جهان تأکید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" در این دیدار که در واشنگتن صورت گرفت، همچنین همکاری دوجانبه، هماهنگی و همکاری های مشترک امارات و آمریکا در تمامی زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بن زاید و پمپئو همچنین درباره آخرین تحولات خاورمیانه، شمال افریقا و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی مشترک رایزنی کردند.

156669639

بن زاید در این باره افزود: آمریکا متحد مهمی برای امارات است و برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک عملی برای مقابله با چالش های مشترک، صمیمانه خواهان همکاری با واشنگتن هستیم.

سفر بن زاید به واشنگتن به دنبال آن صورت می گیرد که ۲۸ شهریورماه سال جاری، امارات اعلام کرد که به ائتلاف دریایی آمریکا می پیوندد.

آمریکا چند روز پس از آنکه ایران یک فروند پهپاد آمریکا را بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در نزدیکی تنگه هرمز سرنگون کرد تصمیم خود برای تشکیل یک ائتلاف دریایی را اعلام کرد.

کشورهای مهم اروپایی از جمله آلمان مستقیماً دعوت آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کردند.

کارشناسان سیاسی این طرح آمریکا را در کلیت خود اقدامی شتابزده و ماجراجویی خطرناکی ارزیابی می کنند که با اندکی تدقیق در فضای سیاسی و امنیتی حاکم بر خلیج فارس، ضعف جنبه منطقی، عقلانی و کارشناسی این طرح بیش از پیش نمایان می‌شود.

 جمهوری اسلامی ایران بارها هشدار داده است که کشورها به دنبال ائتلاف سازی هایی که موجب افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه استراتژیک خاورمیانه می شود ؛ نروند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.