• کدخبر: 1265706
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی:

اروپایی‌ها وقت‌کشی می‌کنند

فلاحت‌پیشه عنوان کرد: معتقدم اروپایی‌ها با صدور بیانیه، بخش دیگری از وقت‌کشی را در قبال جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند. می‌توان گفت اروپایی‌ها در حال همراه شدن با آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش جماران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طرح ابتکار صلح هرمز آقای روحانی، یک طرح امنیت منطقه‌ای است. این طرح در راستای راهبرد ثبات منطقه توسط ایشان مطرح می‌شود. هدف طرح ابتکار صلح هرمز، بهانه‌زدایی از شرایطی است که باعث لشکرکشی در منطقه شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی درباره حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان گفت: باید تحولات را واقع‌بینانه دید. اتفاقی که افتاده این است که سه کشور اروپایی در همراهی با آمریکا بیانیه‌ای ضدایرانی تنظیم کردند و جمهوری اسلامی را در تحولات آرامکو متهم دانستند.

او به هدف طرح ابتکار صلح هرمز اشاره کرد و ادامه داد: در سوی مقابل هم مسیری که ایران می‌رود مسیری نیست که از اروپا و آمریکا بگذرد. ایران یک مسیر منطقه‌ای را تعریف کرده و طرح ابتکار صلح هرمز آقای روحانی، یک طرح امنیت منطقه‌ای است. این طرح در راستای راهبرد ثبات منطقه توسط ایشان مطرح می‌شود. هدف طرح ابتکار صلح هرمز، بهانه‌زدایی از شرایطی است که باعث لشکرکشی در منطقه شده است.

این نماینده مجلس با دفاع از طرح ابتکار صلح هرمز تاکید کرد: طرح ابتکار صلح هرمز یک طرح فداکارانه است. ایران دوسوم امنیت منطقه را در قالب مولفه‌های ملی حفظ می‌کند، اما با وجود این حاضر است تعهدات منطقه‌ای را بپذیرد برای اینکه منطقه این‌گونه آبستن تحولات سیاسی فراتر نباشد.

اروپایی‌ها وقت‌کشی می‌کنند

فلاحت‌پیشه عنوان کرد: معتقدم اروپایی‌ها با صدور بیانیه، بخش دیگری از وقت‌کشی را در قبال جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند. می‌توان گفت اروپایی‌ها در حال همراه شدن با آمریکایی‌ها هستند. آمریکایی‌ها به یکباره از برجام خارج شدند و تکلیف ما در قبال آنها مشخص شد، اما اروپایی‌ها وقت‌کشی می‌کنند و در حال حاضر نیز یک فرار رو به جلوی تازه شکل داده‌اند.

او درباره اینکه «آیا راهبرد فعلی ایران نگاه به شرق و کشورهایی همچون چین است» گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در شرایط کنونی به صورت تکواره عمل کند؛ یعنی نگاه به غرب یا نگاه به شرق داشته باشد. این رفتارها مربوط به بعد جنگ جهانی دوم بود و جمهوری اسلامی ایران باید از هر روزنه‌ای استفاده کند تا در شرایط کنونی منافع اقتصادی خود را پیش ببرد، چه این منافع در شرق باشد چه در غرب.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: واقعیت این است که منافع ایران در شرایط کنونی ابتدا در منطقه و بعد از آن در شرق تامین می‌شود. آنچه بعد از گذشت یک سال از تحریم‌های شدید و بی‌سابقه صورت گرفته این است که با اصلاحات داخلی می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کنیم. مجموعه‌ای از این سیاست‌ها می‌تواند در شرایط کنونی کشور را از این دوران بحران خارج کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1265706
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.