محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن گفت: الجبیر دروغگو را آمریکا آورد تا از واشنگتن جنگ علیه یمن را اعلام کند و آن زمان گویی که این جنگ را به سرعت پیروز می شود، بسیار مغرورانه ظاهر شد.

به گزارش جماران؛ «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در توییتی نوشت که «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان را آمریکا بر سرکار آورد تا علیه یمن اعلام جنگ کند.

به گزارش المسیره یمن، عبدالسلام گفت: الجبیر دروغگو را آمریکا آورد تا از واشنگتن جنگ علیه یمن را اعلام کند و آن زمان گویی که این جنگ را به سرعت پیروز می شود، بسیار مغرورانه ظاهر شد.

وی افزود: وقتی که عرش پادشاهی الجبیر در برخورد با صخره پایداری مردم یمن درهم شکست دیگر برای این وزیر راهی جز فرار روبه جلو و رفتن زیر چتر حمایت اربابان آمریکایی اش باقی نماند.

 سخنگوی انصارالله در ادامه تاکید کرد که الجبیر از آن ها (آمریکایی ها) چیزی جز خواری و ذلت به دست نخواهد آورد.

الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان پیش تر در اظهاراتی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در خاورمیانه ستوده بود.

به رغم توقف حملات انصارالله به سعودی، عربستان به حملات خود علیه یمن ادامه می دهد به طوری که منابع خبری روز سه شنبه از کشته شدن ۱۶ شهروند یمنی از جمله ۷ کودک در حمله هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یک منزل مسکونی در استان ضالع واقع در جنوب یمن خبر دادند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده اند و سازمان ملل در گزارش هایی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که ۷ میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.