رئیس جمهوری سوریه گفت: به رغم همه سنگ اندازی ها و موانعی که طرف های حامی تروریسم ایجاد کردند، هماهنگی سوریه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه به تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی منجر شد.

به گزارش جماران؛ "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا و غرب از تحقق اهداف و نقشه های خود ناامید شده اند و به بازی فرسایشی قدرت روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار اسد روز سه شنبه در دیدار "علی اصغر خاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه افزود: این همان سیاستی است که اکنون در موضوع برنامه هسته ای با ایران در پیش گرفته اند.

وی بیان کرد: با هر پیروزی سیاسی و نظامی، آن ها به پیچیده سازی پرونده ها روی می آورند و این فقط در رابطه با سوریه نیست.

اسد گفت: با این حال ما هر روز قدرتمندتر و توانمندتر می شویم.

156650320

رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: به رغم همه سنگ اندازی ها و موانعی که طرف های حامی تروریسم ایجاد کردند، هماهنگی سوریه، جمهوری اسلامی ایران و روسیه به تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی منجر شد.

اسد افزود: همچنین با وجود همه کارشکنی ها، دستور کار کمیته بررسی قانون اساسی سوریه تدوین شده و موفقیت و نتیجه بخش بودن این کمیته به دخالت نکردن طرف های خارجی در کار آن بستگی دارد.

وی بر اهمیت تداوم و تقویت هماهنگی سازنده میان سوریه، ایران و روسیه در موضات مختلف سوری و منطقه تأکید کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: هماهنگی و هم اندیشی با مسؤولان سوریه ادامه دارد و در آینده نیز افزایش می یابد و مسؤولان ایرانی از پیروزی های میدانی ارتش سوریه خرسند هستند.

علی اصغر خاجی گفت: حمایت ایران از سوریه در همه میادین سیاسی تا تضمین تمامیت ارضی و برقراری ثبات کامل در این کشور ادامه دارد.

در این دیدار، دو طرف جزییات نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه و اوضاع ادلب و مناطق شرق فرات را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.