رییس گروه اقدام ایران مدعی شد: ایران به فعالیت های بی ثبات کننده اش در منطقه ادامه می دهد که منطقه خلیج فارس از زمان نقض آسمان ایران توسط پهپاد آمریکا که توسط سپاه پاسداران سرنگون شد، تنش ها در منطقه را تشدید کرده است.

به گزارش جماران؛ "برایان هوک" رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب با تکرار درخواست مقام های این کشور برای مذاکرات جدید با تهران اعلام کرد که این توافق باید، توافقی جامع باشد و شامل موارد دیگری چون موشک های بالستیک ایران نیز شود.

 به گزارش شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی، هوک مدعی شد: ایران قوانین بین المللی را نقض کرده است.

اظهارات هوک درحالی بیان می شود که قطعنامه 2231 شورای امنیت که پیرو برجام به تصویب رسید و تمامی قطعنامه‌های ضد ایرانی قبلی را لغو کرد، هیچ گونه منعی برای فعالیت‌ های موشکی و فضایی ایران در نظر نگرفته است.

 هوک مدعی شد: ایران به فعالیت های بی ثبات کننده اش در منطقه ادامه می دهد که منطقه خلیج فارس از زمان نقض آسمان ایران توسط پهپاد آمریکا که توسط سپاه پاسداران سرنگون شد،  تنش ها در منطقه را تشدید کرده است. 

اظهارات هوک درحالی بیان می شود که رهبر انقلاب اسلامی سه شنبه گذشته با رد هرگونه مذاکره با آمریکایی ها تأکید کردند: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه  نیز پیشتر در مصاحبه‌  با شبکه "ان‌بی‌سی‌نیوز" آمریکا انجام داد هرگونه توافق بر سر موشک های ایران را که جنبه دفاعی دارند رد کرد و گفت: اگر آمریکا می‌خواهد درباره موشک‌[های ایران] گفت‌وگو کند باید فروش سلاح از جمله موشک به دولت‌های منطقه را متوقف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.