فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه سازندگی به عنوان بخشی از بدنه سپاه پاسداران در تلاش است تا در بخش فنی و مهندسی سرآمدی و بن‌بست‌شکنی را در دوران تحریم ایفا کند و این کار قطعاً اثرات زیادی بر سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.

به گزارش جماران؛ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: قرارگاه در تلاش است تا نقش بن‌بست‌شکنی را در دوران تحریم و در بخش فنی و مهندسی ایفا کند که قطعاً این کار اثرات زیادی بر سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.

«سعید محمد» ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جبهه مقدس اسلام در آغاز انقلاب اسلامی در مقابل جبهه کفر ایستادگی کرد و هنوز حکومت اسلامی کاملاً مستقر نشده بود که جبهه استکبار توطئه‌های مختلفی از جمله شورش‌ها و تحریک صدام به حمله به مرزهای جمهوری اسلامی را در پیش گرفت.

وی افزود: جبهه اسلام با نهایت مظلومیت و تنهایی و غربت ایستادگی کرد و خداوند متعال نیز طبق وعده خود همواره پشت و پناه جبهه مقدس اسلام بود بطوریکه در همان ابتدای دفاع مقدس با یک انسجام مردمی، کل کشور از حکومت اسلامی پشتیبانی کرد و در مقابل جبهه کفر ایستاد و نهایتا دفاع جانانه ای را علیه جبهه کفر رقم زد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تأکید کرد: نباید فراموش کنیم آنچه که در آن ایام با همه مسائل و تنگناها پیروزی جمهوری اسلامی ایران را رقم زد فقط و فقط اخلاص و خداباوری و اعتقادات مردم بود و گرنه ما هیچ امکانات مادی و نظامی خاص و آموزش نیروهای نظامی نداشتیم.

باید روحیه ایثار و شهادت را به دوران کنونی نیز منتقل کنیم

محمد ادامه داد: ما باید از آن دوره درس بگیریم و روحیه ایثار و شهادت و مقاومت هشت سال دفاع مقدس را به دوران کنونی نیز منتقل کنیم چراکه امروز نیاز بیشتری به این روحیه داریم. باید مراقب باشیم که ارزش‌های ما در خاکریز آن زمان باقی نمانند و به دوره فعلی، که به نوعی جهاد اکبر است منتقل شوند.

وی درخصوص نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در انتقال فرهنگ و روحیه مقاومت و ایثار، گفت: هسته‌های اصلی بخش مهندسی سپاه با هجوم نیروهای مردمی و به ویژه بخش مهندسی و تحصیلکرده در قالب نیروهای بسیجی و مردمی به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و کارهای بسیار بزرگی مانند احداث «پل خیبر» به طول ۱۴ کیلومتر در مدت ۷۵ روز انجام شد که از آن به عنوان یک شاهکار مهندسی در کل بخش‌های نظامی دنیا یاد می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) یادآور شد: بعد از اتمام جنگ، تیم مهندسی در سپاه شکل گرفت و طبق قانون اساسی مجموعه‌ای به نام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد. ما سعی کردیم با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس برای بازسازی کشور ناشی از جنگ تحمیلی و در ادامه برای سازندگی و شکست حصرهای مختلف علیه مردم توسط جبهه استکبار اقدام کنیم.

محمد خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امروز نه تنها در تمام عرصه‌های فنی و مهندسی سرآمد است بلکه دوشادوش مردم در بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله نیز خدمت‌رسانی می‌کند و این برآمده از همان روحیه دفاع مقدس و مولود مبارک جهاد و ایثار و حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

وی همچنین به نقش این قرارگاه در مدیریت بین بخشی برای پیشبرد اهداف و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: پیشبرد کشور نیازمند همکاری و همدلی بین کل بخش‌ها است و حرکت یک نهاد به تنهایی کافی نیست.

امروز با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد بی‌نیازی کشور در واردات بنزین هستیم

محمد اضافه کرد: قرارگاه سازندگی به عنوان بخشی از بدنه سپاه پاسداران در تلاش است تا در بخش فنی و مهندسی سرآمدی و بن‌بست‌شکنی را در دوران تحریم ایفا کند و این کار قطعاً اثرات زیادی بر سایر بخش‌ها خواهد گذاشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  با اشاره به اقدامات مؤثر این قرارگاه در کشور یادآور شد: امروز با احداث «پالایشگاه ستاره خلیج فارس» شاهد بی‌نیازی کشور در بحث واردات بنزین هستیم که نه تنها مسأله واردات حل شد بلکه به صادرات نیز انجامیده است.

وی یادآور شد: با توسعه پارس جنوبی و احداث ۶ فاز، ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه گاز کشوری اضافه شد که علاوه بر افزایش ارزش افزوده کشور به بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.