ایران از فشار حداکثری خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌ها خشمگین است و تا زمانی که شرایط به این طریق پیش رود حاضر نیست عقب‌نشینی کرده و با ترامپ مذاکره کند.

به گزارش جماران؛ لوبلاگ در گزارشی به بررسی راه کاهش تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به نقل از لوبلاگ، بحران کنونی نتیجه تصمیمات ترامپ است. ترامپ اگر می‌خواهد بتواند با ایران توافق کند، باید گره‌هایی که خودش آن‌ها را ایجاد کرده است، باز کند. ایران از فشار حداکثری خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌ها خشمگین است و تا زمانی که شرایط به این طریق پیش رود حاضر نیست عقب‌نشینی کرده و با ترامپ مذاکره کند.

 طرح ایجاد یک کانال پانزده میلیارد دلاری از طرف فرانسوی‌ها برای کمک به ایران می‌توانست یک پیشرفت بسیار خوب برای آماده کردن شرایط مذاکره باشد. بسیاری از کشورهای جهان مانند هند و ژاپن خواهان لغو تحریم‌ها هستند تا از این طریق بتوانند روابط خود را با ایران ادامه دهند. هنوز پمپئو مانع بزرگی بر سر راه مذاکره با ایران محسوب می‌شود. ترامپ باید همه موانع  داخلی را بردارد تا بتواند با ایران مذاکره کند. ترامپ باید بداند جامعه بین‌المللی از مذاکره با ترامپ حمایت می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل اگر دوباره انتخاب شود، به تنهایی می‌تواند همه چیز را برای مذاکره خراب کند. خیلی از حامیان مالی ترامپ هزینه بسیاری کردند تا برجام به شکست منجر شود و ترامپ حالا امید دارد یک قرارداد جدید با ایران امضا کند.

هر چه این زمان طولانی‌تر شود احتمال جنگ بیشتر  می شود، افرادی  که در راه رسیدن به مذاکره و توافق و دوری از جنگ  مانع تراشی می کنند، باید بدانند که ممکن است فرصتی بهتر از حالا برای استفاده از دیپلماسی  پیدا نکنند.  بنابراین همه باید فضا را برای مذاکره فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.