جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه خوشبختانه دلاورمردان نیروی دریایی بدون کوچکترین درگیری این شناور را توقیف کردند، افزود: این لنج توقیفی حامل تقریبا 250 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به همراه 11 خدمه است که علاوه بر سوخت قاچاق، تعداد 30 عدد منوردستی که به جهت درگیری و فرار از دست مامورین به کار می‌رود نیز از این شناور کشف شد.

به گزارش جماران؛ جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از توقیف شناورحامل تقریبا 250هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

سرهنگ محمدنجفی، گفت: طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته گشت‌های شناوری منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس در محدوده ماموریتی این منطقه، با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت به وسیله یکی از لنج‌ها، در اقدامی غافلگیرکننده این شناور را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دلاورمردان نیروی دریایی بدون کوچکترین درگیری این شناور را توقیف کردند، افزود: این لنج توقیفی حامل تقریبا 250 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به همراه 11 خدمه است که علاوه بر سوخت قاچاق، تعداد 30 عدد منوردستی که به جهت درگیری و فرار از دست مامورین به کار می‌رود نیز از این شناور کشف شد.

جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه یادآور شد: نکته جالبی که در این لنج به چشم می‌خورد ایجاد سازهای بتنی اطراف شناور جهت نفوذ ناپذیری و نرده کشی برای جلوگیری و ممانعت از ورود مامورین و همچنین ایجاد مخزن در قسمت پایینی لنج و تعدادی کف‌کش به منظور تخلیه و سوختگیری بود.

نجفی خاطرنشان کرد: این دسته از شناورها سوخت قاچاق را از شناورهای کوچکتر خریدار کرده و پس از ذخیره در مخازنی که در این لنج تعبیه کردند در فرصت مناسب به شناورهای بزرگتر و عمدتا خارجی که در این زمینه فعالیت دارند می‌فروشند.

وی بیان داشت: این لنج توقیفی پس از توقیف به همراه خدمه و محموله مکشوفه جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجعه ذی‌صلاح در شهرستان بندرلنگه داده شد.

جانشین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه در راستای انجام ماموریت محوله جدی و مصمم در برخورد با هرگونه ناامنی و هر نوع قاچاق در حوزه آب‌های سرزمینی است.

 

*عکس آرشیو

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.