سردار تنگسیری وجود بیگانگان را تنها عامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود:در خلیج فارس هیچ مشکل بی ثباتی به غیر از وجود بیگانگان نداریم و بارها به کشورهای مسلمان منطقه اعلام کردیم که ایران قادر به تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌آنهایی که آتش بیار معرکه هستند و امنیت منطقه را به هم می‌زنند قطعا جایشان در خلیج فارس نیست.

سردار پاسدار علیرضا تنگسیری چهارشنبه در آیین احداث یادمان شهدای گمنام در پادگان ناوتیپ ذوالفقار اروند اظهار داشت:در خلیج فارس امنیت کامل برقرار است و اعتقادمان بر این است که قادر هستیم  امنیت را درآن برقرا ر کنیم.

وی وجود بیگانگان را تنها عامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود:در خلیج فارس هیچ مشکل بی ثباتی به غیر از وجود بیگانگان نداریم  و بارها  به کشورهای مسلمان منطقه اعلام کردیم که ایران  قادر به تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است.

سردار تنگسیری گفت:شناورهای ‌بسیاری از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای با احساس امنیت از این منطقه حساس و راهبردی عبور می کنند.

وی ادعای اسکورت شناورهای  برخی از کشورها که وارد آبراه خلیج فارس می شوند را گزاف و خلاف واقع دانست واظهار داشت:همه شناورها با امنیت در خلیج فارس تردد می کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ هیچ وقت نباید ایرانی‌ها را تهدید کرد و در مقابل کسانی که  ما را تهدید کنند قاطعانه ایستادگی می کنیم.

وی افزود: حضور تمام دشمنان را  چه در آبهای تحت نظارت ایران و چه خارج از آن در فلات قاره رصد می کنیم.

سردار تنگسیری به تشکیل  و راه اندازی بسیج دریایی اشاره کرد و گفت:بیش از ۱۷ هزار فروند شناور مردمی در خلیج فارس و دریای عمان در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده اند  و ‌ ۵۱ ناوگروه مرز مردمی در نیروی دریایی سپاه تشکیل شده است.

وی  خلیج فارس را متعلق به کشورهای حاشیه آن دانست و اظهار داشت:بیشترین جزایر مسکونی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.