یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن بیش از 30 تن از عناصر وابسته به ارتش سعودی در عملیات مشترک یگان پهپادی و توپخانه‌ای یمن در منطقه حیران و مثلث عاهم خبر داد.

به گزارش جماران؛ ده‌ها تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در حملات پهپادی و توپخانه‌ای یمن به منطقه‌ای در استان حجه واقع در شمال یمن کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن بیش از 30 تن از عناصر وابسته به ارتش سعودی در عملیات مشترک یگان پهپادی و توپخانه‌ای یمن در منطقه حیران و مثلث عاهم خبرداد.

یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پیشتر نیز تجمع عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را در غرب منطقه حرض و مثلت عاهم و حیران در استان حجه هدف قرار داد.

در پی این حمله، خسارت‌های سنگینی به نیروها و تجهیزات دشمن وارد شد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.