نتایج نظرسنجی روز جمعه نشان می دهد که احزاب دست راستی رژیم صهیونیستی، بدون حضور حزب "یسرائیل بیتینو" (اسرائیل خانه ما) از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست رژیم صهیونیستی ۵۵ کرسی را از آن خود خواهند کرد.

به گزارش جماران؛ در حالی که کمتر از یک ماه به انتخابات کنست رژیم صهیونیستی باقی مانده است، نتایج یک نظرسنجی‌ نشان می دهد، حزب لیکود به ریاست "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم، کرسی های کمتری نسبت به حزب "کحول لفان" (آبی و سفید) به ریاست "بنی گانتس" (Benny Gantz) بدست خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری 'عکا'  روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) نوشت؛ نتایج نظرسنجی روز جمعه نشان می دهد که احزاب دست راستی رژیم صهیونیستی، بدون حضور حزب "یسرائیل بیتینو" (اسرائیل خانه ما) از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست رژیم صهیونیستی ۵۵ کرسی را از آن خود خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی که مرکز "مآغور ماحوت" انجام داده حاکی است، برای نخستین بار حزب کاحال لافان (آبی و سفید) ۳۲ کرسی و حزب لیکود تنها ۳۰ کرسی را بدست خواهند آورد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات ۲۰ فروردین ماه ۳۶ کرسی را به دست آورد، درحالی که حزب آبی و سفید با یک کرسی کمتر، در جایگاه دوم قرار گرفت.

براساس نتایج این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات کنست، حزب یسرائیل بیتینو (اسرائیل خانه ما) به رهبری "آویگدور لیبرمن" وزیر دفاع مستعفی کابینه نتانیاهو  و "فهرست مشترک" هر یک خواهند توانست ۱۱ کرسی را بدست آورند.

از سوی دیگر، حزب "شاس" که یک حزب سنت‌گرای مذهبی است، هشت کرسی، حزب "یهدوت هتوراه به رهبری "یعقوب لیتسمان" وزیر بهداشت کابینه نتانیاهو، هفت کرسی، حزب "اردوگاه دمکراتیک" ۶ و حزب کارگر پنج کرسی بدست خواهند آورد.

۴۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نتانیاهو را بهترین گزینه برای نخست وزیری می دانند و پس از آن گانتس با ۲۴ درصد، "آیلت شاکید" با ۶ درصد، یائیر لاپید، ایهود باراک و آویگدور لیبرمن با چهار درصد قرار گرفته اند.

براساس این نظرسنجی بهترین فردی که می تواند سکان دار وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شود، به ترتیب "گابی اشکنازی با ۲۴ درصد، "نفتالی بنت" (وزیر آموزش و پرورش کابینه نتانیاهو) با ۱۴ درصد، "بنی گاتس و "آویگدور لیبرمن" هریک با ۱۳ درصد و ایهود باراک با هشت درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

بدنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، قرار است، انتخابات کنست ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شود.

هشتم خردادماه گذشته آخرین مهلت ۴۲ روزه «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تشکیل کابینه پایان یافت و وی در این روند شکست خورد. نتانیاهو برای تشکیل کابینه می بایست ۶۵ کرسی را با خود همراه می کرد که نتوانست در این کار موفق شود.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی این نخستین باری است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.