سفیر سابق آمریکا در عراق مدعی شد: اگر رهبران حشد الشعبی بخواهند انتقام عملیات اخیر را بگیرند، بدون شک دیپلمات های آمریکا و یا نیروهای ائتلاف واشنگتن در پایگاه های عراق نخستین هدف عملیات انتقام جویانه آنان خواهند بود.

به گزارش جماران؛ داگلاس سیلیمن سفیر سابق آمریکا در بغداد شامگاه شنبه گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی در عراق می تواند منجر به عملیات تلافی جویانه نیروهای حشد الشعبی علیه دیپلمات های آمریکایی شود.

سیلیمن در مصاحبه با روزنامه بیزینس اینسایدر افزود: این امکان وجود دارد که بخشی از نیروهای داخلی عراق به حملات اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ داده و در صورت عملیات تلافی جویانه، ما باید بهای آن را بپردازیم.

سفیر سابق آمریکا در عراق ادامه داد: اگر رهبران حشد الشعبی بخواهند انتقام عملیات اخیر را بگیرند، بدون شک دیپلمات های آمریکا و یا نیروهای ائتلاف واشنگتن در پایگاه های عراق نخستین هدف عملیات انتقام جویانه آنان خواهند بود.

وی همچنین ادامه چنین اقداماتی را منجر به افزایش تنش میان آمریکا و ایران دانست.

روز گذشته منابع خبری در واشنگتن گفتند که عامل انفجارهای اخیر در برخی پایگاه‌های نظامی عراق، رژیم صهیونیستی بوده است.

دو مقام ارشد آمریکایی به روزنامه «نیویورک تایمز» خبر دادند؛ در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی چند بار علیه انبارهای تسلیحاتی و زاغه‌های مهمات در عراق حمله هوایی انجام داده است.

نیویورک تایمز با بیان این که حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های متعدد در عراق برای نخستین بار ظرف چهار دهه اخیر انجام می‌شود، نوشت: این تجاوزات می‌تواند عراق را بی‌ثبات کرده و بیش از پیش این کشور را در مناقشات بین آمریکا و ایران درگیر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.