جانشین وزیر دفاع گفت: امروز ایران اسلامی جزو شش کشور برتر سازنده موشک‌های ضد تانک است و در حوزه تانک نیز جزو چهارمین کشور سازنده تانک پیشرفته در سطح جهان هستیم؛ امروز تانک کرار ما در برابر موشک‌های ضد تانک مقاوم هستند و این قابلیت بسیار مهمی است که به آن دست یافته‌ایم.

به گزارش جماران؛ جانشین وزیر دفاع با تاکید براین که در صورت حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی آن‌ها را شگفت زده خواهیم کرد گفت: تمامی دستاوردها و سلاح‌های تولید داخل، متناسب با نیاز نیروهای مسلح و جغرافیای تهدید است.

سردار «قاسم تقی‌زاده» در همایش بزرگداشت وزیران شهید و شهدای کارمند که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: قبل انقلاب آلمانی‌ها دو پروژه آر. پی. جی و کاتیوشا را در ایران داشتند که با انقلاب اسلامی کار را رها و ایران را ترک کردند.

 وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی به خوبی متوجه شدیم که کشورهای مختلف به ما سلاح نمی‌دهند و اگر بدهند، بسیار گران‌تر از قیمت واقعی می دهند، به همین دلیل، کارکنان وزارت دفاع همت خود را افزایش دادند و صنایع مختلفی را ایجاد کردند.

 جانشین وزیر دفاع گفت: در ابتدا تنها کار مهندسی معکوس صورت می‌گرفت، اما در مرحله بعد با تحقیق و پژوهش ۷۷۰ سلاح بومی تولید و به کار گرفته شد به عنوان مثال در عرصه موشکی دو سیستم موشکی سوخت جامد و مایع تولید شد و امروز به فضل الهی موشک‌های نقطه زن بسیار دقیق و نقطه زنی تولید شد که در هدف قرار دادن پایگاه‌های داعش همه گان شاهد توان موشکی ما بودند.

 سردار تقی زاده افزود: در بعد برد موشکی متناسب با شعاع تهدیدات تا ۱۸۰۰ کیلومتر موشک‌های بالستیک و کروز تولید کرده‌ایم که موشک‌های کروز تولید ایران بسیار دقیق‌تر از موشک نمونه آمریکایی است و موشک‌های بسیاری تولید کرده‌ایم که بنابر مصالح و ملاحظات امنیتی رسانه‌ای نمی‌شود، اما در صورت حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی آن‌ها را شگفت زده خواهیم کرد.

 جانشین وزیر دفاع افزود: امروز ایران اسلامی جزو شش کشور برتر سازنده موشک‌های ضد تانک است و در حوزه تانک نیز جزو چهارمین کشور سازنده تانک پیشرفته در سطح جهان هستیم؛ امروز تانک کرار ما در برابر موشک‌های ضد تانک مقاوم هستند و این قابلیت بسیار مهمی است که به آن دست یافته‌ایم.

 وی با بیان اینکه در حوزه رزم انفرادی سلاح مسلسل تولید ایران نسبت به نمونه آمریکایی آن ۲۰ درصد قدرت تخریب و دقت بیشتر دارد، گفت: در حوزه رادار، توانسته‌ایم رادار «کاوش» را که از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، بسازیم و در سیستم پیشرفته پدافندی باور ۳۷۳ از آن استفاده می‌کنیم.

 جانشین وزیر دفاع افزود: در حوزه پدافند ارتفاع پست، از سامانه موشکی «عقاب» استفاده می‌کنیم که این سامانه هم در برابر جنگنده‌ها و پهپادها و هم در برابر موشک‌های کروز قابلیت مقابله دارد و در برد متوسط از موشک «صیاد ۲» استفاده می‌کنیم.

 وی ادامه داد: سامانه پدافندی باور ۳۷۳ سبک جدیدی در سیستم‌های پدافندی دنیا است که قادر است اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

 سردار تقی زاده گفت: این سامانه قادر به شناسایی و رهگیری و شکار هواپیماهای رادارگریز و موشک‌های کروز و سامانه‌های پهپادی است.

 جانشین وزیر دفاع افزود: اینکه فرماندهی معظم کل قوا می‌گویند آمریکایی‌ها با ما جنگ نخواهند کرد به دلیل این قدرت دفاعی است که توسط فرزندان ملت ایران طراحی و تولید شده است.

 وی در پایان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۹۳ پروژه تحقیقاتی با دانشگاه‌ها داریم تصریح کرد: در این حوزه افزایش دقت، قدرت و تاثیرگذاری سلاح‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم. تمامی دستاوردها و سلاح‌های تولید داخل، متناسب با نیاز نیروهای مسلح و جغرافیای تهدید است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.