شهردار تهران گفت: در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری برای موضوع مسکن تأکید ایشان بر ضرورت توسعه مسکن در داخل شهرها بود؛ پیشنهاد ما هم این بود که شهرداری‌ها در حریم شهرها بیشترین قدرت مانور را دارند و توسعه مسکن حیطه‌ای است که بسیاری از شهرداری‌های کلان‌شهرهای جهان در آن فعال هستند.

به گزارش جماران؛ شهردار تهران گفت: سهم اجاره‌بها در سبد خانوار ایرانی به بیش از ۵٠ درصد رسیده و این یعنی رسیدگی به چالش مسکن از ضرورتی سرنوشت‌ساز برخوردار است.

پیروز حناچی در یکصد و دومین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهارداشت:  موضوع توسعه مسکن استیجاری توسط شهرداری‌ها می‌تواند یک نقطه‌ عطف باشد زیرا شهرداران معمولا بزرگترین موجران شهر هستند و قدرت مانور بالایی دارند.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری برای موضوع مسکن تأکید ایشان بر ضرورت توسعه مسکن در داخل شهرها بود؛ پیشنهاد ما هم این بود که شهرداری‌ها در حریم شهرها بیشترین قدرت مانور را دارند و توسعه مسکن حیطه‌ای است که بسیاری از شهرداری‌های کلان‌شهرهای جهان در آن فعال هستند.

حناچی ضمن تاکید بر تنگناهای مالی که دولت با آنها روبه‌رو است، گفت: شهرداری‌ها نمی‌توانند انتظار اختصاص همه‌جانبه منابع مالی از طرف دولت را داشته باشند چراکه دولت خود با چالش‌های اقتصادی فراوانی مواجه است.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست به بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهوری از کارخانه واگن‌سازی تهران نیز اشاره کرد و گفت: اسحاق جهانگیری در آن بازدید دریافت که بسیاری از واگن‌های قطار شهری مشهد نیز در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید می‌شود در حال حاضر دولت نیز آمادگی بالایی در یاری رساندن و همراهی با شهرداری‌ها دارد وی افزود:‌امیدوارم بتوانیم دولت را قانع کنیم خطوط اعتباری باقی‌مانده از چین را به مدیریت شهری اختصاص دهد؛ این موضوع در کمیسیون مشترک چین هم مطرح شده و تلاش بر این است موضوع حمل‌ونقل عمومی را در این خط اعتباری بگنجانیم.

به گزارش ایرنا نشست کلانشهرهای ایران با حضور کمال مرادی دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و شهرداران تبریز، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، اهواز، رشت، یزد، کرمان، قم، اراک، کرج، همدان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری مشهد تشکیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.