پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

70 میلیون کاربر ایرانی در فضای مجازی فعالیت دارند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کاربران فضای مجازی از تعداد ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به تعداد ۷۰ میلیون کاربر افزایش یافته است.

به گزارش جماران؛ سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن و سوءاستفاده‌هایی که در این فضا صورت می‌گیرد به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این موضوع دارای اهمیت است چرا که کاربران فضای مجازی از تعداد ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به تعداد ۷۰ میلیون کاربر افزایش یافته است.

ذوالقدر بیان کرد: بر اساس گزارش داده شده در این نشست تاکنون دفاتر پلیس فتا در ۱۷۴ شهر ایجاد شده و علاوه بر آن زیرساخت‌های لازم برای احداث این دفاتر در ۱۵۰ شهر دیگر نیز در حال آماده‌سازی است. همکاری و تعامل خوب پلیس ناجا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مقابله با جرائم سایبری همچون کلاهبرداری نشست امروز مورد تاکید قرار گرفت و همچنین بیان شد که نیروی انتظامی موظف است در جهت برقراری نظم، امنیت، آرامش و پاسداری از ارزش‌های انقلاب فرهنگی هم در فضای واقعی و هم فضای مجازی گام بردارد.

وی ادامه داد: در این نشست مباحثی پیرامون توافق همکاری بین ناجا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مطرح شده و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه داده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سردار مجیدی، سردار سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و سردار اشراق معاون حقوقی و امور مجلس ناجا برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.