ایران در زمان حمله ده‌ها یا حتی صدها موشک را به سمت کشتی‌های ارتش آمریکا شلیک خواهد کرد. ایران در هر صورت برای مختل کردن سامانه‌های دفاعی ناوهای آمریکا از تمام توان موشکی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ نشنال اینترست در گزارشی به بررسی توان موشکی ایران در جنگ احتمالی با آمریکا پرداخت.

به نقل از نشنال اینترست، حوادث اخیر در خلیج فارس احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا را افزایش داده است. چین، کره شمالی و ایران در طول چهار دهه گذشته منابع مالی قابل توجهی را برای توسعه توان موشکی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دلیل این سرمایه‌گذاری مشخص است؛ موشک‌های بالستیک روش کم‌هزینه‌ای برای حمل کلاهک‌های شیمیایی، بیولوژیکی و حتی هسته‌ای تا فواصل دور هستند. علاوه بر این، شناسایی و نابودی موشک‌های بالستیک کار پیچیده و پر‌هزینه‌ای است.

نویسنده این گزارش در ادامه با طرح این ادعای بی‌اساس که ایران دارای زرادخانه موشکی بزرگ و متنوعی است، نوشت:  ایران به موشک‌هایی مانند موشک مجهز به جستجوگر مادون قرمز و موشک بالستیک با برد ۴۳۴ مایلی مجهز است.

در ادامه این گزارش آمده است: با این حال ایران برای استفاده موثر از موشک‌های بالستیک خود باید تجهیزات مورد نیاز برای جمع‌آوری اطلاعات را داشته باشد تا بتواند از این طریق به موقعیت جغرافیایی نیروی دریایی آمریکا دست پیدا کند. 

مرزهای جنوبی ایران در امتداد خلیج فارس و خلیج عمان قرار دارند. ایران حتی بدون نیاز به تجهیزات تجسس پیشرفته نیز می‌تواند به راحتی موقعیت جغرافیایی یک گروه ناوگان رزمی ارتش آمریکا را شناسایی کند. از سوی دیگر، جنگنده‌های نظامی، کشتی‌های جنگی و نیروهای سپاه ایران می‌توانند به راحتی نیروی دریایی آمریکا را شناسایی کنند.

ایران در زمان حمله ده‌ها یا حتی صدها موشک را به سمت  کشتی‌های ارتش آمریکا شلیک خواهد کرد. ایران در هر صورت برای مختل کردن سامانه‌های دفاعی ناوهای آمریکا از تمام توان موشکی خود استفاده خواهد کرد. ایرانی‌ها بارها از این تکنیک‌ها در جنگ‌های خود استفاده کرده‌اند استراتژی دفاعی آن‌ها مبتنی بر کاربرد تعداد زیادی جنگ افزار سبک برای غافل‌گیر کردن دشمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.