پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: طبق ارزیابی ها ، آزادراه تهران - شمال طی ماه های آینده تکمیل می شود و در بخش های دیگر کشور نیز کارهای زیربنایی در حوزه راه های مواصلاتی در حال انجام است تا پس از اتمام، به مردم تقدیم کنیم.

 

به گزارش جماران؛ معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت اهتمام دارد آزادراه‌ها را در جهت مسیرهای پرترافیک و گلوگاه‌ها، هرچه سریع‌تر تکمیل کند و در همین راستا، تا پایان امسال افزون بر ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدباقر نوبخت روز جمعه در حاشیه بازدید از قطعه ای از مسیر آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران افزود: آزادراه رشت - قزوین، مسیری پر تردد است و در ایام تعطیلات که هموطنان به این استان سفر می کنند ، بدلیل تکمیل نبودن هشت کیلومتر از این مسیر، با مشکلات ترافیکی روبرو می شوند که باعث شرمندگی ما می شود.

وی ادامه داد: خبرها حاکی از این بود که در همین خرداد ماه امسال در ایام تعطیلات، بیش از ۳۵ کیلومتر ترافیک در این مسیر  ایجاد شد بنابراین دولت واجب دانست برای رفاه هموطنانی که از این مسیر عبور می کنند، باقی مانده آزادراه را که بسیار پر صعوبت است، هرچه سریعتر تکمیل کند.

نوبخت با یادآوری تکمیل و احداث افزون بر سه کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده طی چند سال قبل تصریح کرد: ۱۱ کیلومتر باقی مانده این مسیر، بسیار پر صعوبت است و تا کنون افزون بر سه کیلومتر آن  با دو تونل مطلوب احداث و تکمیل شده و دولت نیز مصصم است هر چه سریع تر و تا سال آینده این  هشت کیلومتر آزادراه را که به آن سوی رودخانه منقل می شود و به طور عمده پل و تونل است ، تکمیل و در اختیار هموطنان قرار دهد.

وی اظهار کرد: اعتبار تکمیل این مسیر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به سالجاری است و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده و دو شرکت خوشنام کشورمان که سابقه خوبی در امور زیربنایی دارند، انجام این کار را برعهده گرفته اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خاتمه سخنانش به برنامه ریزی های انجام شده و پیشرفت کارها بویژه در بخش تکمیل آزادراه های واقع در مسیرهای پرترافیک و گلوگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: طبق ارزیابی ها ، آزادراه تهران - شمال طی ماه های آینده تکمیل می شود و در بخش های دیگر کشور نیز کارهای زیربنایی در حوزه راه های مواصلاتی در حال انجام است تا پس از اتمام، به مردم تقدیم کنیم.

عملیات اجرایی آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۸۳ آغاز و تا سال ۱۳۸۸ قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین - زنجان تا امامزاده هاشم رشت به بهره‌برداری رسید اما ۱۱ کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل، باقی مانده بود. سه هزار و ۲۰۰ متر از مسیر ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده و هم اکنون عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شده است. همچنین حفاری تونل قطعه ۴  باقی مانده آزادراه رشت با حضور نوبخت آغاز شد.

صبح امروز نیز نشست خبری رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور خبرنگاران استان گیلان در رشت برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته (پنجشنبه) به گیلان سفر و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد. وی عصر دیروز نیز از روند احداث راه آهن رشت - انزلی، پروژه راه آهن رشت - آستارا در محدوده هفت دغنان صومعه سرا و نیز پروژه چهار خطه کردن مسیر فومن به پونل و سپس از سه شرکت تولیدی ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه، تولید فولاد و نیز تولید شمش فولاد ساده کربنی و آلیاژی واقع در شهر صنعتی رشت بازدید کرد. وی شامگاه پنجشنبه نیز نشستی با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتگران استان گیلان داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.