حسینعلی امیری گفت: امروز اگر با اقتدار در دنیا حضور داریم، جامعه جهانی همراه ما و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیویستی است به دلیل آثار سیاسی و حقوقی برجام بوده است.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری در امور مجلس با تاکید بر اینکه برجام کماکان کارکرد خود را دارد اظهار داشت: نگاهی که در گذشته در سطوح بین‌المللی به ایران بود با امروز متفاوت و ایران اکنون از عزت برخوردار است.

حسینعلی امیری روز شنبه در نشست شورای مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در مرز ماهیرود افزود: نادیده گرفتن آثار برجام، جفا در حق مردم، تیم مذاکره کننده، رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری است چرا که مقاومت مردم، هدایت‌های معظم‌له، درایت رئیس جمهوری، تبحر تیم مذاکره کننده همه در مسیر اعتلا و عزت نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی گفت: امروز اگر با اقتدار در دنیا حضور داریم، جامعه جهانی همراه ما و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیویستی است به دلیل آثار سیاسی و حقوقی برجام بوده است.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس تاکید کرد: اکنون در شرایط خاصی از جهت تحریم‌ها قرار داریم ضمن اینکه برجام یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده و هست.

وی گفت: اینکه آمریکایی‌ها یکطرفه از برجام خارج شدند از ارزش حقوقی، سیاسی و بین‌المللی برجام کاسته نشده است و برجام کماکان آثار حقوقی، سیاسی و بین‌المللی خود را دارد.

امیری بیان کرد: آمریکایی‌ها نقض عهد و مقررات بین‌المللی کردند، آنها خود را به عنوان یک هیات حاکمه غیرقابل اعتماد به دنیا نشان دادند.

وی اظهار داشت: اگر شرایط امروز را با اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ مقایسه کنید متوجه می‌شوید که آن زمان علیه ما اجماع جهانی و ایران‌هراسی بود.

معاون رئیس جمهوری گفت: حتی در این سال، تبلیغ شده بود ایران ماجراجو بوده، اهل صلح نیست و به دنبال جنگ و بمب هسته‌ای و مسایلی از این قبیل بود لذا به غیر از چند کشور حامی در دنیا نداشتیم.

وی عنوان کرد: امروز اینگونه نیست و جای ایران با آمریکایی‌ها کاملا تغییر کرده است و آنها در دنیا کاملا بدنام شده و نقض عهد می‌کنند، در دنیا ثابت شده هیات حاکمه آمریکا انسان‌هایی غیرقابل پیش‌بینی هستند.

امیری گفت: در گفت و گوهای دوجانبه و چندجانبه بارها شاهد ابراز این نظر از ناحیه رهبران و روسای کشورهای معتبر و مهم دنیا بوده و هستیم.

وی افزود: اگر امروز می‌بینید لحن آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها تغییر پیدا کرده و برخی کشورها تلاش می‌کنند به ما نزدیک شوند، حاصل همین برجام است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اگر امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که توازن قدرت را در منطقه و سطوح بین‌الملل به نفع خود تغییر داده‌ایم به خاطر همین میوه صبر راهبردی و برجام است.

وی بیان کرد: امروز شاهد رفت و آمدهای هیات‌های دیپلماسی هستیم و روسای کشورهای بزرگ بیشتر از ۹۰ دقیقه با رئیس جمهوری صحبت می‌کنند یا متقاضی آمدن به کشور هستند که اینها همه نتیجه مقاومت مردم، همراهی و همدلی تمامی گروه‌های سیاسی و اقوام در کشور بوده است.

امیری عنوان کرد: یکی از سفرای ایران چند روز گذشته گفت اروپایی‌ها همه متحیر هستند و می‌گویند فکر نمی‌کردیم یکپارچگی، اتحاد و مقاومت نسبت به موضوع‌های بین‌المللی در چنین شرایطی از ناحیه همه ایرانیان شکل بگیرد و این مقاومت اکنون دارد جواب می‌دهد.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر یکطرفه از برجام خارج شوند ما نیز خارج می‌شویم و آنموقع تمام تحریم‌های قبل از برجام بر می‌گردد و جامعه جهانی می‌تواند علیه ما حملات نظامی انجام دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: با درایت رئیس جمهوری و حمایت‌های مقام معظم رهبری و خردورزی که در ارتباط با برجام به کار گرفته شد دست آمریکایی‌ها خالی شد و خلع سلاح شدند.

وی با تاکید بر اینکه مسیری که اکنون طی می‌کنیم مسیر درستی است افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها به ویژه اینکه اقتصاد کشور را نشانه گرفته بودند، با این تنگناهای اقتصادی می‌توانند مردم را وادار کنند به خیابان ها بیایند که در نهایت به قول خودشان خواب فروپاشی دیده بودند که هیچگاه تعبیر نشد.

امیری بیان کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا نه با کشورها بلکه به صورت مستقیم با شرکت‌ها، افراد و اشخاص تماس می‌گیرد که با ایرانیان مراودات اقتصادی نداشته باشید و صرفا نیروها را برای ایران چندین برابر کرد ولی نقشه‌های آنان نقش برآب شد و می‌بینیم با همه تنگناهای اقتصادی هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم هستیم.

وی گفت: در برخی استان‌ها واحدهای اقتصادی بزرگی افتتاح شد همچنین برخی واحدهای تولیدی با ۴۰۰ نوع ماده صنعتی از جمله محصولات استرتژیک و بی نظیر توسط متخصصان ایرانی و با حمایت مردم در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسیده که غرورآفرین است.

امیری بیان کرد: افتتاح پروژه‌های مختلف حکایت از این دارد که دولت در حوزه‌های مختلف برنامه داشته و در جهت کاهش یا از بین بردن آثار تحریم‌های ظالمانه موفق بوده و این نتیجه همکاری و همراهی همه سطوح مختلف کشور بوده است.

وی اظهار داشت: نقش مجلس، نمایندگان و سایر افراد و گروه ها در حمایت‌های سیاسی و هم در تصویب قوانین، نقش قوه قضاییه در همراهی با قوه مجریه و همه در بخش‌های مختلف توانسته کشور را در مسیر درست و صحیح قرار دهد و حسب آنچه در دولت بحث شد و نظرات کارشناسان اقتصادی مطرح کردند ثبات اقتصادی دارد شکل می‌گیرد.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: با همه مشکلات، شرایط اشتغال رو به بهبود است و کارشناسان معتقدند شرایط اقتصادی تا پایان سال هر روز نسبت به روز دیگر بهبود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نیز به همت استاندار و با همکاری نمایندگان و بخش‌های مختلف اجرایی و قضایی و با توجه به فرصت‌های موجود و مزیت‌های آن شاهد رونق هستیم.

امیری وجود مرز را یکی از مهمترین فرصت‌های خراسان جنوبی دانست و گفت: مرز می‌تواند در رونق استان حتی توسعه کشور نقش مهم و اساسی داشته باشد که با برنامه‌ریزی‌های استان و تغییراتی که برای بهبود وضعیت مرز استان انجام گرفته، آینده خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: مشکلات و پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شد بخشی را از طریق وزرای دولت پیگیری می‌کنیم و در جلسه هیات دولت نیز مسایل و گزارش سفر را ارایه خواهیم داد.

معاون رئیس جمهوری گفت: همه تلاش می‌کنیم وضعیت استان خراسان جنوبی بهتر شود و دغدغه‌هایی که توسط مدیران مطرح و پیشنهاداتی خوبی که ارایه شد در جهت حل مشکلات و گره‌گشایی مشکلات مفید و موثر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه نحوه اداره دولت به شکلی است که اجازه می‌دهد بحث‌های کارشناسی مطرح شود و اداره دولت براساس نظرات کارشناسی و یک نگاه واقع‌بینانه از مسایل استان ها صورت بگیرد.

امیری اظهار داشت: بیان دغدغه‌ها و مشکلات توسط دستگاه‌های اجرایی استان نشان از مسئولیت پذیری مدیرانی است که در دستگاه‌ها به خدمت مشغول هستند.

وی گفت: از استاندار پرتلاش، فرهیخته و مطلع خراسان جنوبی که تجربه خدمت در استان‌های مرزی را دارند، قدردانی می‌کنیم چرا که این تجربه، دستاورد و سرمایه‌ای است که در استان اتفاقات بسیار مبارکی را رقم می‌زند.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس با بیان اینکه توفیقات استانداران و شرایط استان‌ها از ناحیه مقامات و مسئولان رصد می‌شود عنوان کرد: براساس رصدها و ارزیابی‌هایی صورت گرفته، با حضور استاندار خراسان جنوبی شرایط استان رو به بهبود است و استان در شتاب بهتری در مسیر توسعه قرار دارد که قابل قدردانی است.

وی گفت: گاهی به معاونان امور مجلس می‌گوییم همیشه منتظر نباشید نمایندگان بیایند و مشکلات را با شما درمیان بگذارید بلکه برای نمایندگانی محجوب و شریفی مانند نماینده مردم نهبندان و سربیشه، خودتان پیگیری کنید و در جهت حل مشکلات پیشقدم باشید.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: فردا گزارش سفر به خراسان جنوبی را در جلسه هیات دولت تشریح خواهیم کرد که بخش اصلی گزارش این سفر در ارتباط با بازارچه ماهیرود، ظرفیت‌ها، شرایط و پیشنهادات مقامات محلی خواهد بود.

امیری عصر روز گذشته (جمعه) وارد بیرجند شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای این شهر، با خانواده شهیدان ابراهیم و محمد عباسی نیز دیدار کرد.

بازدید از بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود، سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی، شرکت در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان، بازدید از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند و دیدار با مسئولان استان از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهوری در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.