بلومبرگ مدعی شد که ایران در ماه قبل روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

به گزارش جماران؛ بلومبرگ بر اساس بررسی خود مدعی شد که تولید نفت ایران در ماه جولای 70 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 2.21 میلیون بشکه رسیده است.

به نقل از بلومبرگ، تولید نفت اوپک که قبلا به کمترین میزان از سال 2014 رسیده بود، بار دیگر در ماه گذشته میلادی با توجه به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، کاهش یافت.

به نوشته این گزارش، از آنجایی که آمریکا هر کشور یا شرکتی را که با ایران تجارت کند را جریمه می کند، ایران کمترین میزان تولید نفت از نیمه دهه 1980 داشته است.تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی یعنی جولای 70 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 2.21 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از مقامات، تحلیلگران و آمارهای رهیابی نفتکش ها، این کاهش بیشترین کاهش در میان 14 عضو اوپک بوده است. تولید نفت اوپک نیز 130 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 29.87 میلیون بشکه در روز رسیده است که کمترین میزان در 5 سال اخیر به شمار می‌رود.

اوپک از آغاز امسال به عنوان بخشی از توافق با دیگر تولیدکنندگان نظیر روسیه میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت‌ها و کاهش فزونی عرضه در بازار در میانه تقاضا شکننده برای نفت و افزایش تولید نفت شیل آمریکا، کاهش داد.

قیمت نفت در سه ماه نخست امسال تقریبا 30 درصد افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون کاهش یافته است و به کمتر از 65 دلار در هر بشکه رسیده است.

پس از ایران، بیشترین کاهش تولید در ماه جولای به عراق و لیبی تعلق دارد که هر دو روزانه 50 هزار بشکه نفت کمتر تولید کردند. تولید نفت لیبی سال هاست که به علت اختلافات سیاسی برای کنترل کشور کاهش یافته است.

این کاهش تاحدی با افزایش تولید کشورهایی نظیر عربستان جبران شده است. این کشور در ماه جولای 50 هزار بشکه نفت در روز بیشتر نفت تولید کرده و میزان تولیدش به روزانه 9.87 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.