در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح آمده است: دولت استکباری آمریکا در ادامه اقدامات قانون شکنانه و مغایر با قواعد بین المللی، به زعم خود برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران و جبران شکست های پی در پی خود در جهان و منطقه دست به این اقدام غیر دیپلماتیک و از سر استیصال زده است.

به گزارش جماران، ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اقدام از سر ضعف، زبونی و غیرقانونی دولت آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت استکباری آمریکا در ادامه اقدامات قانون شکنانه و مغایر با قواعد بین المللی، به زعم خود برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران و جبران شکست های پی در پی خود در جهان و منطقه دست به این اقدام غیر دیپلماتیک و از سر استیصال زده است.

در این بیانیه تصریح شده است: ایالات متحده آمریکا که این روزها بیش از هر زمانی در منطقه و جهان تحقیر و منزوی شده و اعتبار خود را حتی نزد متحدانش از دست رفته می بیند به برخی رفتارها و اقدامات ماجراجویانه روی آورده است که نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت و ادعاهای دروغین و فریبکارانه حاکمان این کشور و نشان دادن چهره طرفدار گفتگو و مذاکره را بیش از پیش برملا ساخت. آمریکا طی ماه های اخیر تلاش کرده است که با همراه کردن کشورهای همسو با ایجاد ائتلاف دریایی در تنگه هرمز و خلیج فارس امنیت این آبراه بین المللی را همچون گذشته به مخاطره بیاندازد، اما مخالفت پیدا و پنهان دولت های اروپایی و منطقه سران کاخ سفید را عصبانی کرده است.

این بیانیه در پایان با تاکید بر اینکه دولت آمریکا نشان داده است از هیچ منطق و اصولی در روابط دیپلماتیک بهره نمی برد و سیاستمداران کاخ سفید از کمترین هوش سیاسی برخوردار نیستند، تصریح کرده است: اقدام اخیر آنها در تحریم رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و آنها در این مسیر هم تنها خواهند ماند و ایران اسلامی سیاست های هوشمندانه خود را با اقتدار بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.