سردار رضایی گفت: نشست‌های مستمر بین دو کشور سالانه در «تهران» و «ابوظبی» و البته هر ۶ ماه یک بار در یکی از مناطق مرزبانی به دعوت طرفین برگزار و در صورت اتخاذ تصمیم «فوق العاده مرزی»، هماهنگی ها، از طریق وسایل ارتباط جمعی و یا دیدارهای حضوری صورت می گیرد.

به گزارش جماران؛ فرماندهان مرزبانی ایران و امارات متحده عربی در راستای افزایش تعاملات و تحکیم انتظامات مرزی، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

سردار «قاسم رضایی» در  دومین روز از نشست «دیپلماتیک مرزی» با سرتیپ «علی‌محمد مصلح الاحبابی» فرمانده مرزبانی امارات متحده عربی، اظهار داشت: نشست کاربردی برای هماهنگی‌های مرزی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و امارات برگزار شد، خوشبختانه در راستای ارتقاء تعاملات و همکاری های مرزی، اتفاق نظر موجود به امضای تفاهم نامه منتج شد.

وی افزود: نشست‌های مستمر بین دو کشور سالانه  در «تهران» و «ابوظبی» و البته هر ۶ ماه یک بار در یکی از مناطق مرزبانی به دعوت طرفین برگزار و در صورت  اتخاذ تصمیم «فوق العاده مرزی»، هماهنگی ها، از طریق وسایل ارتباط جمعی و یا دیدارهای حضوری صورت می گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی  ضمن افزایش تعاملات و تحکیم انتظامات مرزی، تسهیلاتی را برای مترددان مجاز در مرز، صیادان و مقابله با مخلان امنیت و آرامش کشورها ایجاد می‌کند.

156516677

همکاری های مشترک مرزی؛ گامی برای تأمین منافع 

سرتیپ «علی‌محمد مصلح الاحبابی» فرمانده مرزبانی  امارات متحده عربی نیز در این نشست اظهار داشت: از اینکه در کنار دوستان مرزبان جمهوری اسلامی ایران هستیم، بسیار خرسندیم.

فرمانده مرزبانی کشور امارات متحده عربی افزود: امضای تفاهم نامه مرزی، گامی مثبت برای تامین منافع دو کشور است که باعث ارتقاء امنیت مرزی دو کشور، کنترل مرزی، تسهیل تردد و نظایر آن می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.