کمیسر عالی بریتانیایی، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره احتمال ارتباط میان آزادی خدمه هندی گریس۱ با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف‌شده در تنگه هرمز گفت: «حرفی از مبادله زده نشده است. این مسئله ارتباطی به مبادله ندارد.»

به گزارش جماران؛ بریتانیا اعلام کرد که تصمیم درباره آزادی ۲۴ خدمه هندی نفتکش ایرانی توقیف‌شده در جبل‌الطارق برعهده مقام‌های این منطقه است.

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تریبیون، بریتانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که تصمیم درباره آزادی ۲۴ خدمه هندی نفتکش ایرانی توقیف‌شده در جبل‌الطارق برعهده مقام‌های این منطقه است. 

«دامینیک اسکوئیث»، کمیسر عالی بریتانیایی، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره احتمال ارتباط میان آزادی خدمه هندی گریس۱ با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف‌شده در تنگه هرمز گفت: «حرفی از مبادله زده نشده است. این مسئله ارتباطی به مبادله ندارد.»

وی مدعی شد که بریتانیا به این دلیل علیه گریس۱ اقدام کرد که نفت موجود در این کشتی بنا بود به کشوری فرستاده شود که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشت و این اقدام ایران «کاملا غیرقانونی» بود. 

اسکوئیث در ادامه افزود:‌ «تصمیم درباره آزادی خدمه گریس۱ برعهده ما نیست. این بستگی به تصمیم مقام‌های جبل‌الطارق دارد. آنان روند قضایی مخصوص به خود را دارند.»

وی در پاسخ این سؤال که کاپیتان گریس۱ از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه خبر نداشته گفت که این اظهارات او را متعجب کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.