عیسی کلانتری با اشاره به محدودیت‌ها، مشکلات و موانع موجود در حفاظت محیط زیست کشور اظهارکرد: محیط زیست طبق قانون، حامی نسل‌های آینده است.عامل همه تخریب‌های زیست‌محیطی، هدف‌های کوتاه مدت و کنار گذاشتن توسعه پایدار توسط دستگاه‌ها است.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست، ارث پدری نسل حاضر نیست، اظهارکرد: نباید محیط زیست فدای اهداف کوتاه مدت توسعه شود.

عیسی کلانتری در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت که پیش از ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور علی ربیعی - سخنگوی دولت، علیرضا معزی - دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت  و رؤسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت محیط زیست و سختی کار محیط بانان گفت: پاسخ‌های سازمان حفاظت محیط زیست به طرح‌های توسعه با لحاظ کردن معیارهای محیط زیستی شتاب گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت‌ها، مشکلات و موانع موجود در حفاظت محیط زیست کشور اظهارکرد: محیط زیست طبق قانون، حامی نسل‌های آینده است.عامل همه تخریب‌های زیست‌محیطی، هدف‌های کوتاه مدت و کنار گذاشتن توسعه پایدار توسط دستگاه‌ها است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای حفظ سرزمین باید محکم و منطقی ایستاد، تاکید کرد: باید اصول اولیه زیست محیطی در اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود.

به گفته کلانتری، برای حفظ حقوق نسل‌های آتی باید تلاش کرد ولی بستر توسعه کشور هم باید حفظ شود.

در ادامه این نشست علی ربیعی با تاکید بر ضرورت به کارگیری استراتژی برجسته‌سازی اقدامات شاخص دولت اظهارکرد: هم‌افزایی و انسجام روابط عمومی دستگاه‌ها باید در دستور کار شورای اطلاع رسانی دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی در سطح استان‌ها احیا می‌شود، گفت: روابط عمومی‌ها باید به نخ‌های تسبیح حمایتی دولت تبدیل شوند.

در ادامه این نشست علیرضا معزی گفت: مستند سازی اقدامات شاخص دولت ضرورت دارد و در هفته دولت باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از فعالیت‌های شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اطلاع رسانی هفته دولت اظهارکرد: پیش‌نویس برنامه‌های اطلاع رسانی و سیاست‌های هفته دولت تهیه شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی نهایی خواهد شد.

معزی با تاکید بر پیگیری‌های شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی کشور برای طرح در هیات دولت گفت:موضوع سه در هزار بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز از سوی شورای اطلاع رسانی دولت پیگیری خواهد شد.

 امیر عبد الرضا سپنجی - مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست - نیز در این نشست گزارشی از اقدامات شاخص روابط عمومی این سازمان در حوزه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش مخاطبان و عموم مردم برای حفظ محیط زیست ارائه کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست وی با بیان این مطلب که دولت جمهوری اسلامی، از سوی دو گروه بدخواه داخلی و خارجی و رسانه‌هایشان مورد هجمه واقع شده است، راهبرد سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه خبر و اطلاع رسانی را راهبرد تهاجمی و مسئولانه، به جای ارسال جوابیه و دفاع صِرف دانست و بر تلاش این سازمان برای تعامل روز افزون با رسانه‌ها و فعالان محیط زیست تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.