مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: توسعه سوادآموزی زنان روستایی و عشایر در ۲۲ استان از جمله خراسان شمالی هم اجرایی می شود که تا کنون ۷۰۰ زن عشایر خراسان شمالی باسواد شده اند و هزار و ۴۷۰ نفر تسهیلگر در کشور آموزش لازم را فراگرفته اند.

به گزارش جماران؛ مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل در پنج استان کشور از جمله خراسان شمالی اجرا می‎شود.

بهناز موحدی در جمع مدیران خراسان شمالی اظهار داشت: شمار دختران بازمانده از تحصیل این استان که مدرسه را ترک کرده اند از میانگین کشوری بالاتر است از این رو اجرای این طرح در خراسان شمالی مورد توجه است.

وی گفت: توسعه سوادآموزی زنان روستایی و عشایر در ۲۲ استان از جمله خراسان شمالی هم اجرایی می شود که تا کنون ۷۰۰ زن عشایر خراسان شمالی باسواد شده اند و هزار و ۴۷۰ نفر تسهیلگر در کشور آموزش لازم را فراگرفته اند.

موحدی اظهار داشت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار هم با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می شود که در این استان هم زنان را زیر پوشش دارد.

وی گفت: در این طرح ظرفیت اشتغال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شناسایی می شود و آموزش مهارت های خاص به بانوان داده می شود که اشتغال پایدار آنان را به دنبال دارد.

موحدی با اشاره به تفاهم برای اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در خراسان شمالی گفت: این طرح با رویکرد تقویت تعامل اجتماعی برای غلبه بر چالش ها در هشت منطقه از استان اجرا می شود.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اجرای چهار طرح در این استان برای بانوان مورد توافق قرار گرفته است که در شهرستان های مانه و سملقان، شیروان، بجنورد و راز و جرگلان توسط تشکل های مردم نهاد اجرایی می شود.

موحدی خاطرنشان کرد: طرح فرهنگ سازی بازگشت به چرخه تحصیلی دختران از طریق مشوق آموزش فنی و حرفه ای یکی از درخواست های این استان است و البته بنا به گفته استاندار، در برخی مناطق از جمله راز و جرگلان دختران بعد از ابتدایی، برای کمک به معیشت خانواده از ادامه تحصیل بازمی مانند که در این طرح تلاش داریم تا با مهارت آموزی، معیشت خانواده ها ارتقا یافته و کودکان از چرخه تحصیل بازنمانند.

وی افزود: آموزش خودمراقبتی و توان افزایی اقتصادی در مناطق ترکمن نشین مانه و سملقان هم توسط سازمان مردم نهاد در دستور کار است و همچنین آموزش خودمراقبتی و توان افزایی اقتصادی در مناطق ویژه شهر شیروان اجرایی می شود.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش مهارت علمی خانواده در پرورش فرزندان بانشاط در شهر بجنورد مورد موافقت قرار گرفته است.

وی توسعه بوستان بانوان استان و ایجاد سالن ورزشی چندمنظوره اختصاصی بانوان را از دیگر درخواست های بانوان این استان عنوان کرد و برای اجرای آن قول داد.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: طرح تاب آوری اجتماعی با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان شمالی در محلات اجرا شده و آموزش های لازم به آنان به میزان بیش از ۸۸ هزار نفرساعت داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.