دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مدعی هستم بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد نامزدهای وکالت و به همین میزان رای دهندگان نمی‌دانند جنس وکالت چیست. موکلین و وکلا عموما نمی‌دانند نمایندگان چه اختیاراتی دارند.

به گزارش جماران؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مدعی هستم بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد نامزدهای وکالت و موکلین نمی‌دانند جنس وکالت چیست و عموما نمی‌دانند نمایندگان چه اختیاراتی دارند.

«محمدرضا باهنر» عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ تا ۱۷۰ حوزه انتخابیه در کشور تک نماینده هستند، تاکید کرد: باید روی این حوزه انتخابیه تمرکز داشت. هر چقدر حوزه انتخابیه کم نماینده باشد تاثیرپذیری‌آن کمتر می شود.  

وی با بیان اینکه مردم تمایل دارند در انتخابات به لیست رای بدهند تا اشخاص، خاطرنشان کرد: اگر چه در حوزه انتخابیه تهران حضور اشخاص حقیقی در شاکله لیست تاثیرگذار است اما عموما مردم به لیست رای می دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با ذکر مثالی از انتخابات گذشته در حوزه انتخابیه تهران با تاکید بر کم رنگ بودن رای آوری چهره‌های حقیقی و اهمیت لیست، یادآور شد: در گذشته ۶۰ درصد نمایندگان بار دیگر رای نمی آوردند اما دراین دوره ممکن است ۸۰ درصد نماینده‌های کنونی رای نیاورند.  

باهنر در بخش دیگر از سخنانش گفت: مدعی هستم بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد نامزدهای وکالت و به همین میزان رای دهندگان نمی‌دانند جنس وکالت چیست. موکلین و وکلا عموما نمی‌دانند نمایندگان چه اختیاراتی دارند.

وی با بیان اینکه عموما مجالس و دولتهای ائتلافی ضعیف ظاهر می شوند، اظهار داشت: یکی از معایب مجلس دهم این است به رغم وجود شخصیت‌های مهم، دارای اکثریت نبود و سه فراکسیون در اقلیت بودند. 

رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری ادامه داد: در دوره نخست مجلس آنچنان چهره‌ها کاریزما بودند که پس از این دوره، هیچ کدام از آن نمایندگان حاضر به ثبت نام نبودند. با خواهش و التماس می خواستیم ثبت نام کنند یعنی خیلی از فعالان سیاسی شأن خود را نمایندگی مجلس نمی‌دانستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اما امروز ۱۲ هزار نفر ثبت نام می کنند بسیاری از آنها نذر می‌کنند به مجلس بروند تا خدمتی انجام دهند و برای آنها مهم نیست از نردبان عارف بالا بروند یا آقای عادل یا مصباح یزدی.  

وی  با بیان این که جامعه روحانیت در پی ساختار جدیدی است و حوزه فعالیتش را از تهران به سراسر کشور برده است،گفت: این تشکل دنبال به اصطلاح وحدت و همگرا کردن جامعه اصولگراست.جامعه روحانیت قصد ورود به انتخابات را ندارد اما علاقه‌مند است در جهت وحدت بخشی حداکثری در جریان اصولگرایی فعال باشد.  

ادامه دارد...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.