وزیر خارجه جدید انگلیس با بیان اینکه در زمان سمتش به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ در خصوص مسائل ایران کار کرده است، مسئله ایران را «بسیار حساس» خواند.

به گزارش جماران، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، امروز چهارشنبه «دومینیک راب» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور  منصوب کرد. 

 «راب» که ۴۵ ساله است، قبلاً وزیر امور برگزیت بوده است. این سیاستمدار محافظه‌کار از سال ۲۰۱۰ عضو پارلمان انگلیس بوده و یکی از حامیان «برگزیت سخت» یا خروج بدون توافق از این اتحادیه است.

 راب در شرایطی به این سمت گماشته می‌شود که دولت انگلیس در تلاش است یک نفتکش تحت پرچم این کشور را که جمعه گذشته توسط ایران توقیف شده، آزاد کند. 

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز جمعه ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف، تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

ایران اعلام کرده نفتکش تحت پرچم انگلیس قبل از توقیف با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز بود و احتمال داشت با کشتی‌های دیگر برخورد کند که توقیف شد.

«دومینیک راب» در اولین اظهارنظر درباره ایران، در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چه رویکردی برای حل تنش‌ها با ایران خواهد داشت گفت: «اول از همه، قصد ندارم وارد تصمیمات شتابزده شوم و می‌خواهم که کاملاً در این مورد گزارش دریافت کنم.»

وزیر خارجه جدید انگلیس با بیان اینکه در زمان سمتش به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ در خصوص مسائل ایران کار کرده است، مسئله ایران را «بسیار حساس» خواند. 

بوریس جانسون روز چهارشنبه چندین نفر دیگر از وزیران خودش را منصوب کرد. طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، «بن والاس» به عنوان وزیر دفاع انگلیس منصوب شده است. «استفان بارکلی»، به عنوان وزیر برگزیت، «ساجد جاوید»، به عنوان وزیر دارایی، «ریتی پاتل»، وزیر کشور و «لیز تراس»، وزیر امور تجاری منصوب شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.