فردی که طولانی ترین دوره خدمت را در وزارت بهداشت انگلیس داشت، سکان وزارت خارجه این کشور را در دست گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی نوشت: نخست وزیر انگلیس، وزیر بهداشت را جانشین وزیر خارجه مستعفی کرد.

در پی استعفای غیرمنتظره «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، «ترزا می» نخست وزیر، «جرمی هانت» را به سمت وزیر خارجه انگلیس منصوب کرد. دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد وزارت بهداشت به «مت هنکاک» سپرده شده است. 

به این ترتیب جرمی هانت، فردی که طولانی ترین دوره خدمت را در وزارت بهداشت انگلیس داشت، سکان وزارت خارجه را در دست گرفت. وی از دولت دیوید کامرون و در تاریخ 4 سپتامبر 2012 تا 9 ژوئیه 2018 در این سمت فعالیت داشته است.

هانت که پیشتر نماینده مجلس بوده است، در دوره همه پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از حامیان ماندن در این اتحادیه بود. 

رسانه ها و شماری از محافظه کاران از اینکه خواسته ها و بلندپروازی های هانت به ناگاه به سمت حمایت از نخست وزیری تغییر پیدا کند، متعجب خواهند شد. 

پسر بزرگ دریاسالار «سر نیکلاس هانت»، که در منطقه «گدالمینگ» بزرگ شده و در مدرسه دولتی «چارترهاوس»، درس خوانده و وارد دانشگاه آکسفورد شده، در مقایسه با بسیاری از سیاستمداران کنونی این کشور، در فلسفه،  سیاست و اقتصاد درجه یک محسوب می شود.

هانت 51 ساله پیش از ورود به پارلمان، یک کارآفرین موفق بود. او مالک شرکت مشاور آموزشی Hotcourses بود که سال گذشته 30.1 میلیون پوند به فروش رفت و هانت را به سود 14 میلیون پوندی رساند.

او در سال 2005 به عنوان نماینده محافظه کار در پارلمان انتخاب شد. او سپس به عنوان وزیر معلولان در دولت در سایه انتخاب شد و در نهایت در سال 2007 به عنوان وزیر فرهنگ دولت در سایه انتخاب شد.

در سال 2010 که ائتلاف محافظه کار - لیبرال دموکرات وارد دولت شد، هانت به عنوان وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش - یک نقش مهم در زمان میزبانی المپیک 2012 توسط لندن - به کابینه پیوست.

هانت در دوره خدمتش در وزارت بهداشت از مجموعه ای از بحران ها، از جمله قراردادهای جدید در مورد پزشکان جوان، میزان بودجه بخش بهداشت عمومی و اتهاماتی در مورد ناپدید شدنش در دوره بحرانی کمبود فضای عمومی در طول کمبود تخت های زمستانی جان سالم به در برد. 

او همچنین از یک سری اتهامات مالی و اختلاس ها جان سالم به در برد. در ماه آوریل او به دلیل پنهانکاری مالکیت شرکتش که خریدار ویلاهای مجلل کنار دریا در ساوت هامپتون بود، مجبور به عذرخواهی شد. او این ویلاها را با تخفیف بالا از یک اهدا کننده محافظه کار خریداری کرده بود.

دیلی تلگراف در سال 2012 فاش کرد که هانت با دریافت سود سهام از شرکت Hotcourses در قالب دارایی ای که به سرعت به شرکت برگردانده می شود، توانست پرداختی مالیاتی اش را تا بیش از 100 هزار پوند کاهش دهد.

او یکی از ثروتمندترین سیاستمداران انگلیسی است. روزنامه سان، دارایی خالص او را حدود 14 میلیون پوند برآورد کرده است.

همسر او «لوسیا گوآ»  چینی است و آنها سه فرزند دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.