ربیعی گفت: اقدامات ایران در تنگه هرمز بر مبنای اقدام حقوقی بوده و از برخی اقدامات غیر قانونی و رفتارهای غیردوستانه [انگیسی ها] چشم پوشی نکردیم، این به منزله «کشتی در برابر کشتی» نیست، ما رفتار قانونی و حقوقی خود را انجام دادیم و در مراجع حقوقی هم موضوع توقیف کشتی خود را دنبال می کنیم و سازمان بنادر و کشتیرانی هم مکلف شد به سازمان های بالادستی خود تخلف کشتی های انگلیسی در تنگه هرمز را گزارش دهد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دولت گفت: توقیف کشتی انگلیس در تنگه هرمز اقدامی تلافی جویانه نیست بلکه در جهت تضمین امنیت کشور و آبهای سرزمینی و براساس قوانین جاری و قوانین عبور از تنگه صورت گرفته و یک اقدام حقوقی درست و به جا از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

«علی ربیعی» عصر دوشنبه در نشست خبری هفتگی، با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز گفت: خیلی جالب است که تا کشتی انگلیسی یک تخلف حقوقی انجام می دهد و جمهوری اسلامی ایران برای امنیت منطقه با این کشتی برخورد می‌کند، برخی از کشورها برای رفع توقیف فوری این کشتی به ما درخواست می دهند اتفاقاً ما از این کشورها می‌خواهیم همین درخواست را از انگلستان داسته باشند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: نفتکش انگلیسی برخلاف قوانین و مقررات دریانوردی، نخست دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده بود و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر جنوبی وارد شده و به هشدارها و تذکرهای متعدد نیروهای ما توجه نمی کرد.

ربیعی با بیان اینکه مقایسه توقیف نفتکش حامل نفت ایران و کشتی انگلیسی یک خوانش نارواست، تاکید کرد: نفتکش انگلیسی مطابق مدارک موجود در محدوده آبی ایران توقیف شده است.

وی افزود: انگلیسی ها وقتی کشتی ایرانی را متوقف می‌کنند و رفتار خصمانه از خودشان نشان می دهند نباید انتظار داشته باشند که ما واکنشی نشان ندهیم؛ البته ما تا به حال در تنگه هرمز بر اساس حسن نیت، اغماض می کردیم. وقتی آنها به صورت غیرقانونی در جبل الطارق نفتکش حامل نفت ایران را توقیف می کنند که حتی اسپانیایی ها معتقدند در خاک آنها این کار را غیردوستانه و خصمانه انجام داده‌اند، ما هم ملزم به اغماض نیستیم.

حل مشکل نفت کش ها راه حل دیپلماتیک دارد

ربیعی با تاکید بر اینکه «راه حل های دیپلماتیک برای حل مشکل نفتکش های (ایران و انگلیس) وجود دارد» گفت: متاسفانه به سنت دیرینه آمریکایی- انگلیسی اقدام آنها به حق می دانند، اما اقدام حقوقی و قانونی دیگری که تلافی جویانه نیست و برای اعمال حاکمیت یک کشور در آبهای سرزمینی است را ناحق می‌دانند.

وی گفت: دنیا سال هاست به این موضوعات عادت کرده که یک کشور به زور تحریم‌هایی را اعلام و به زور آن را پیگیری می‌کند. گروهی از کشورها تحریم‌هایی را اعلام می کنند و بر روی آن می ایستند و اعلام می‌کنند بقیه کشورها ملزم به اجرای آن تحریم‌ها هستند. با این رویکرد ببینید چه هرج و مرج بین المللی رخ خواهد داد، هر گروهی از کشورها تحریمی یکجانبه را پایه ریزی می‌کند و نظم و قاعده تجاری دنیا را بر اساس آن اداره می کنند.

برابر رفتارهای خصمانه اغماض نمی کنیم

سخنگوی دولت تصریح کرد: در قبال اتفاقاتی که درباره نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز افتاده با این نوع رفتارها مواجه هستیم، اما به طور قطع اقدام ما یک اقدام حقوقی بوده و در راستای امنیت و حفظ محیط زیست آب‌های منطقه انجام شده است و قطعاً وقتی رفتارهای غیردوستانه و خصمانه مشاهده می‌شود، دلیلی برای اغماض از رفتارهای غیرقانونی وجود ندارد.

اقدام ما به مفهوم «کشتی در برابر کشتی» نیست

ربیعی ادامه داد: اقدامات ایران در تنگه هرمز بر مبنای اقدام حقوقی بوده و از برخی اقدامات غیر قانونی و رفتارهای غیردوستانه [انگیسی ها] چشم پوشی نکردیم، این به منزله «کشتی در برابر کشتی» نیست، ما رفتار قانونی و حقوقی خود را انجام دادیم و در مراجع حقوقی هم موضوع توقیف کشتی خود را دنبال می کنیم و سازمان بنادر و کشتیرانی هم مکلف شد به سازمان های بالادستی خود تخلف کشتی های انگلیسی در تنگه هرمز را گزارش دهد.

سخنگوی دولت درباره برداشت افکار عمومی از اقدامات ایران و انگلیس در مورد توقیف کشتی ها، گفت: من مواضع رسمی دولت را اعلام می‌کنم و نظرسنجی عمومی و نظرات مختلف مردم ایران را بیان نکردم، البته ممکن است به تعداد هر ایرانی خوانش های مختلفی در این زمینه وجود داشته باشد، اما به عنوان سخنگوی دولت، نظرات رسمی دولت و نظام را بر اساس سیاست های یکپارچه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام می‌کنم.

کاهش منحنی تورمی به معنای توقف گرانی شتابنده است

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره قیمت ارز و تاثیر آن بر سفره مردم و اینکه دولت چه برنامه برای تثبیت این روند کاهشی دارد، اظهار داشت: یکی از ابهامات و سوالاتی که در ذهن مردم بوده و هست، این است که معمولاً اتفاقات حوزه اقتصادی با تأخیر زمانی آثار خود را می گذارد ولی همین الان و امروز هم قطعاً منحنی رشد تورمی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته این به این معنا نیست که ارزانی صورت گرفته، بلکه به این معناست که گرانی شتابنده متوقف می‌شود. البته این امر آثار میان مدت و دراز مدت در کاهش قیمت‌ها هم خواهد داشت اما الان در مرحله ای هستیم که از رشد افزایشی پیشگیری شده و در مراحل بعد می‌تواند آثار کاهشی- حداقل در برخی کالاها که ما علائم آن را می بینیم- داشته باشد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی می شود رشد اقتصادی مثبت شود، یادآورشد: این امر به ثبات بازار و قابل پیش‌بینی شدن آن کمک می‌کند و از این طریق کنش‌گران اقتصادی می‌توانند به راحتی سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

ربیعی خاطرنشان کرد: طبیعی است به خاطر شرایط خاص تحریم و مشکلات نقل و انتقال ارز در کوتاه مدت مجبور شدیم چند نرخی را برای کنترل بازار تحمل کنیم ولی طبیعی است که نرخ اسکناس بازار با نرخ حواله نیمایی را به یک رابطه منطقی برسانیم و الان تا حدودی این منظور حاصل شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: به رغم برخی انتقادات، دولت برای حمایت از دهک های پایین برای کالاهای اساسی و دارو کماکان تامین و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را تا پایان سال ادامه خواهد داد.

وی یادآورشد: بانک مرکزی هم با تمام توان در مسیر واقعی سازی نرخ ارز و ایجاد ثبات به نرخ ارز اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ اما این به منزله این نیست که با فشارهای و یا با رفتارهای غیراقتصادی امروز موفق شدیم به ثبات نرخ ارز برسیم، بلکه با سیاست های اقتصادی به این ثبات رسیده ایم.

علت تاخیر بازار متشکل ارزی صرفاً فنی است

وی درباره بازار متشکل ارزی هم گفت: علت تأخیر صرفاً فنی است من این موضوع را سوال و بررسی کردم. برای کسب اطمینان از اینکه این بازار دقیق و به صورت صحیح خدمت‌رسانی کند مقداری زمان‌بر بوده در مرحله آزمایش است.

سخنگوی دولت بیان کرد: مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند به محض اطمینان از کامل شدن قطعاً عملیاتی خواهد شد. البته وظیفه بازار متشکل ارزی، کشف قیمت ارز است و به هیچ عنوان نرخ ارز از پیش تعیین شده نخواهیم داشت.

ربیعی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز هم ناشی از اتخاذ سیاست‌های درست بوده و بخش مهم تر و قابل توجه آن کنش و رفتار اقتصادی درست مردم بوده است. مردم با واکنش‌ها و رفتارهای اقتصادی درست خود به نحوی به تعادل بازار کمک کردند.

وی اضافه کرد: طبیعی بود که آن شوک اولیه با آن عملیات روانی عظیمی که در کشور صورت داده بودند تاثیراتی را بر رفتارهای اقتصادی مردم داشته باشد؛ خوشبختانه بانک جهانی و شبکه خبری «بلومبرگ» هم چشم‌انداز خوبی برای اقتصاد سال آینده ایران پیش بینی کرده است. در عین حال گرانی در برخی از بازارها همچنان وجود دارد.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت با دقت گسترش رنج آور گرانی را دنبال می کند و مشکلاتی هنوز باقی است که امیدواریم با اقدامی که برای همبسته کردن اقدامات بازرگانی دولت صورت دادیم، کنترل بیشتری بر قیمت ها و همچنین توزیع داشته باشیم.

ربیعی بخش اعظمی از نگرانی ها برای زمان واردات، تخصیص ارز و خروج از گمرک را به دلیل همین عدم تقدم و تاخرها دانست و گفت: خوشحالیم با تصمیمی که دولت گرفته، بتوانیم بازار را کنترل کنیم و کالا به موقع وارد و در بازار توزیع شود. همه این مواردی که گفته شد، نگرانی ما را از گرانی نمی کاهد و با نگرانی مردم در این زمینه همراه هستیم.

تاکنون درخصوص میانجی گری کشور ثالث در رابطه با آمریکا تصمیم گیری نشده است

دستیار رئیس‌جمهوری در امور ارتباطات اجتماعی درباره سفر مقامات عراقی به تهران و تلاش این کشور برای میانجیگری میان ایران و آمریکا اظهار داشت: معمولاً کشورهای دوست هر کدام که به ایران می‌آیند یا ملاقاتی با مسئولان ما انجام می‌دهند، ابراز تمایل می‌کنند تا از میزان تنش در منطقه بکاهند اما اینکه ما پذیرفته‌ایم کشوری به عنوان میانجی صحبت کند، این تصمیم را تاکنون اتخاذ نکرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: این مساله را طبیعی می‌دانیم که در هر ملاقات از سوی مقامات کشورهای خارجی با مسئولان ایرانی، آنها این مسائل را بیان کنند. حتی ممکن است آنها نگرانی‌های خودشان را از ناامنی منطقه مطرح کرده و دیدگاه‌هایشان را تشریح کنند و خواهان شنیدن دیدگاه‌های ما نیز باشند.

کشتی‌های ایرانی در برزیل توقیف نشده اند

وی درباره عدم سوخت‌رسانی به دو کشتی ایرانی در برزیل، یادآور شد: این دو کشتی توقیف نشده‌اند و دولت برزیل تحریم‌های آمریکا برای ندادن سوخت را اعمال کرده است. متاسفانه در نظام ظالمانه جهانی، کشوری تحریمی را اعمال می‌کند و بعد به همه کشورها فشار می‌آورد تا آن را اجرا کنند. در این چارچوب ممکن است کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای جنوبی نیز در این باره تبعیت کنند.

سخنگوی دولت افزود: در حال دنبال کردن این موضوع هستیم تا سوخت لازم را از ایران یا از کشورهای دیگر برای این کشتی ارسال کنیم زیرا کالاهای این کشتی نباید فاسد شوند. مجموعه اقدامات دیپلماتیک و عملیاتی به سرعت در حال انجام و پیگیری است تا این کشتی‌ها به ایران بازگردند.

ادعای ترامپ مرا به یاد فیلم قیصر انداخت

سخنگوی دولت در رابطه با ادعای ترامپ مبنی بر هدف قرار دادن پهپاد ایرانی گفت: آن کسی که ادعا می کند پهپاد ما را هدف قرار داده است باید شواهد خود را ارائه کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه ما هیچ پهپادی را از دست ندادیم و چنین حمله ای به ما انجام نشده است، افزود: پرواز پهپادهای جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به امنیت منطقه همواره انجام می شود و امری طبیعی است؛ اقدامات ما در پروازهای پهپادی علیه هیچ کشوری نیست بلکه برای امنیت خود و منطقه انجام می شود.

وی با خنده گفت: زمانی که ادعای رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد، من یاد فیلم خوب «قیصر» به عنوان یکی از پارادایم‌های سینمای ایران افتادم که در یکی از صحنه‌های آن بازیگر در قهوه خانه می گوید «ما پیش همه گفتیم زدیم، شما هم بگین زده»

زمانی که ادعای رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد، من یاد فیلم خوب قیصر به عنوان یکی از پارادایم های سینمای ایران افتادم که در یکی از صحنه‌های آن بازیگر در قهوه خانه می گوید «ما پیش همه گفتیم زدیم، شما هم بگین زده» سخنگوی دولت همچنین در واکنش یه صحبت های جک استراو وزیر پیشین خارجه انگلیس در حمایت از ایران گفت: هرکسی با ایران و فرهنگ ایران آشنا می شود، می‌بیند که تاریخ ایران پر از دخالت ناجوانمردانه بیگانگان است؛ مردم ما حوادثی همچون کودتا علیه مصدق و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی را فراموش نمی کنند.

ربیعی ادامه داد: هرکسی مقداری با ایران رفت و آمد کند متوجه می‌شود که فرهنگ ایرانی در ذات خود استقلال طلبی را دارد و زیر بار زور نمی‌رود؛ شعفی که در جامعه پس از زدن پهپاد متجاوز ایجاد شد ربطی به گرایش‌های سیاسی ندارد بلکه نشات گرفته از حس میهن پرستی ایرانیان است.

انتخابات شورایاری ها قانونی است

وی در پاسخ به سوالی درباره مخالفت سازمان بازرسی کل کشور با برگزاری انتخابات شورایاری ها در تهران، گفت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای را در خصوص تشکیل شورایاری ها در محله های پایتخت وضع کرده است این مصوبه در راستای اجرای ماده ۹۰ قانون شوراها به هیات تطبیق مصوبات ارسال شده و مورد اعتراض این هیات واقع نشده است.

ربیعی ادامه داد: در ترکیب این هیات هم یک قاضی عالی رتبه قوه قضاییه مطابق نص صریح قانون عضویت و حضور دارد بنابراین براساس همان قانون هم اکنون این مصوبه قطعی و لازم الاجرا شده است.

سخنگوی دولت گفت: از طرف دیگر هیات وزیران با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اینکه این شورایاری ها نشاط اجتماعی را به دنبال داشته است و موجب تقویت نهاد مدنی از پایین جامعه می شود برای همکاری وزارت کشور در برگزاری انتخابات شورایاری ها مصوبه ای را تصویب کرده است.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که این مصوبه از سوی رییس مجلس هم مغایر با قانون شناخته نشده است. بنابراین این برداشت را داریم که برگزاری شورایاری ها کاملاً قانونی است.

ربیعی در ادامه گفت: حدود ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات شورایاری ها ثبت نام کرده اند که ۹۹ درصد آنها تایید شده اند و بقیه هم به دلیل نقص مدرک تایید نشده اند. به هر حال دولت با این موضوع موافق است و شهرداری ها می توانند این انتخابات را انجام دهند البته امیدوارم که سازمان بازرسی هم در این زمینه سختگیری را کنار بگذارد.

باشگاه های بزرگ هویت شهرهای ما هستند

وی درباره واگذاری تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: برخی از این واگذاری ها یا انتقال به استانها باعث شد که تیم های خوبی مثل «پاس» هم لطمه بخورند. در دولت، من و مسعود سلطانی فر و فرهاد دژپسند دائم در این زمینه صحبت می کنیم. مجلس در قانون بودجه دولت را موظف کرده است که ۵ درصد را برای کشف قیمت به فرابورس ببرد. ۵۱ درصد را بلوکی و بقیه را خرد واگذار کند. دوستانی که می خواهند اجرا کنند می گویند این کار عملی نیست.

ربیعی افزود: باشگاه های بزرگ هویت شهرهای ما هستند و نمی توانیم نوعی خصوصی سازی نگران کننده را دنبال کنیم که ناچار شویم پس از یکی دوسال بخواهیم برگردیم. در واقع در مورد باشگاه های بزرگ نمی توانیم مثل یک شرکت تجاری برخورد کنیم، ما با هواداران میلیونی طرف هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین با حساسیتی که وجود دارد وزارت ورزش و اقتصاد معتقدند این نحوه از واگذاری ما را دچار مشکل می کند.

سخنگوی دولت گفت: البته آقای سلطانی فر خیلی قاطع بدنبال خصوصی سازی است و مدام این موضوع را دنبال می کند و با جدیتی که در این زمینه وجود دارد این خصوصی سازی به سرانجام خواهد رسید و برای این مورد هم با مجلس در حال مذاکره هستند.

دولت به یک سِنت ارز هم حساسیت دارد که گم نشود

سخنگوی دولت درباره اخباری مبنی بر گم شدن یک میلیارد یورو در تخصیص ارز وارداتی، به نامه رئیس کل بانک مرکزی (عبدالرضا همتی) در تاریخ دوازدهم خرداد ۹۸ به رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: وی در این نامه عنوان کرد که تامین و تخصیص ارز در سال های اخیر بر اساس نرخ ترجیحی انجام گرفته، این تخصیص برای واردات کالا در بخش جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و وزارت صنعت و معدن تجارت - که متولی ثبت سفارش هستند - صورت گرفته است.

ربیعی گفت: همتی در این نامه اولاً خواستار هماهنگی لازم برای سهمیه ها و کنترل و مدیریت تقاضا شده و ثانیاً درخواست کرده است واردات کالاهایی که به آنها ارز تخصیص یافته تسریع شود و این موضوع از وزارتخانه پی گیری شود. بحث ما گم شدن پول نیست بیان اینکه پولی گم شده است بحث اشتباهی است.

وی اضافه کرد: در نامه رئیس کل بانک مرکزی فهرست شرکتها، صاحبان شرکت ها و افرادی که ارز گرفته اند کاملاً مشخص است و اتفاقاً دولت به یک سنت هم حساسیت دارد و از آن چشم پوشی نمی کند.

سخنگوی دولت افزود: این نامه ها و این نوع پی گیری ها، روش کار دولت است؛ تعداد زیادی از این نامه ها در دولت وجود دارد که دستگاه ها پی گیری کنند و براساس ارزی که تخصیص پیدا کرده، پیگیری شود که آیا کالاها وارد شده، باکیفیت هستند و یا ثبت سفارش ها بالاتر اظهار نشده باشند و این کالاها باید رصد شوند که در بازار توزیع شده اند و یا در انبار نگهداری می شوند. البته در این مسیر برخی سوءاستفاده‌ها نیز انجام می شود.

وی توضیح داد: رئیس دفتر رئیس جمهوری (محمود واعظی) در یادداشتی، نامه رئیس کل بانک مرکزی را به وزیران جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و وزارت صنعت و معدن تجارت ارسال و تاکید می‌کند که موضوع را دنبال کنند که واردات کالاهایی که به آنها ارز وارداتی تخصیص یافته، تسریع شود، اگر تخلفی هم وجود دارد پی گیری کنند.

هیچ پولی در دولت گم نشده است

ربیعی تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم هیچ پولی در دولت گم نشده است و بخشی عمده این ارز برای خرید و واردات دارو، کالاهای صنعتی و لاستیک، بخشی برای واردات کاغذ و کالاهای دامی و انسانی که در جهاد کشاورزی استفاده می شود، تخصیص یافته است.

وی همچنین به گفت و گوی روز گذشته خود با وزیر بهداشت (سعید نمکی) اشاره کرد و افزود: موضوعی که وی در کمیسیون مطرح کرده و صحبت هایی که به نقل از وی مطرح شد تا حدود زیادی متفاوت است؛ محتوای سخنان وی در راستای ایجاد شفاف سازی در گردش دریافت های ارزی برای واردات مواد اولیه، دارو و تجهیزات است که اتفاقاً چند تیم کارشناسی را هم برای رسیدگی به این مساله، مامور کرده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت برای واردات دارو به دلیل اهمیت موضوع و مشکلات دارویی مردم، مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار ارز تخصیص داده است و این حق برای وزیر بهداشت وجود دارد که با دقت بیشتر این موضوع را پیگیری کنند.

ربیعی با اشاره به واردات برخی داروهای بی کیفیت در گذشته، گفت: این داروها به برخی بیماران نیز آسیب زده است، اتفاقاً از ۴ ماه گذشته پیگیری این موضوع در وزارت بهداشت شروع شده است.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم که حتی یک سِنت ارز تخصیص داده شده را پی گیری می کنیم؛ چون مال مردم است و وظیفه اخلاقی و قانونی دولت است که اجازه ندهیم منابع ارزی و بیت المال هدر برود.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه یکی از اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس گفته که دولت اهتمام ویژه ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ندارد، گفت: از یک سو یکی از اهتمام های نیروی انتظامی و حتی بخش های که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرزها وجود دارند و از سوی دیگر سیاستگذاری های مناسب که بتواند جلوی قاچاق را بگیرد مدام در دستور کار دولت بوده است.

وی افزود: اما متاسفانه گاهی آمارهایی گفته می شود که وقتی جمع می زنیم مشاهده می کنیم از کل بودجه مالی دولت هم بالا می زند.

وی تاکید کرد: اهتمام دولت در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در این خصوص هم در سطح عالی و هم در سطح کمیته ها و کمیسیون های ذیربط جلساتی برگزار می شود.

سخنگوی دولت گفت: حتی برای جلوگیری از قاچاق سوخت با اتخاذ سیاست های اقتصادی و با فروش سوخت در مرز، برنامه ای دنبال می شود که هم افراد در آن منطقه بتوانند از درآمد آن نفع ببرند و یک نوع تبادل مرزی صورت بگیرد و هم از قاچاق سوخت پیشگیری شود.

ربیعی افزود: در مورد قاچاق های کانتینری که خیلی عذاب آور بود و قاچاق هایی که آدرس می گرفتند و درب منزل تحویل می دادند. وزارت اطلاعات گزارش خوبی در این زمینه ارئه داده است که از آنها تشکر می کنم، کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته، شاهد کنترل و کم شدن این نوع قاچاق ها هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی و اینکه لایحه "اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده" چه زمانی نهایی می شود، گفت: یکی از گلایه های اتاق های بازرگانی در مورد تجدید نظر شیوه مالیات بر ارزش افزوده است. اگر بخواهیم خودمان را از درآمدهای نفتی جدا کنیم باید به مالیات متکی شویم. این مالیات باید عادلانه باشد و فرار مالیاتی در آن رخ ندهد. همه مالیات بدهند و آنهایی که مالیات داوطلبانه می دهند به آنها بی عدالتی نشود. البته باید در این زمینه تعامل بیشتری با مجلس صورت بگیرد و این لایحه زودتر به سرانجام برسد من این را دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.