سخنگوی حشدالشعبی در محور شمال روز گذشته -جمعه- وجود هر یک از نیروهای مستشاری ایرانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوادث پایگاه نظامی «الشهداء» را تکذیب کرد.

به گزارش جماران؛ گروه رسانه امنیتی عراق روز گذشته اعلام کرد که تیپ۱۶ اردوگاه نظامی الشهداء وابسته به حشدالشعبی بامداد امروز توسط پهپادی ناشناس مورد حمله قرار گرفته است.

به نقل از بغداد الیوم، سخنگوی حشدالشعبی در محور شمال روز گذشته -جمعه- وجود هر یک از نیروهای مستشاری ایرانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوادث پایگاه نظامی «الشهداء» را تکذیب کرد. 

«علی الحسینی»،‌ سخنگوی هیأت حشدالشعبی در محور شمال، با تبیین ماهیت فعالیت پایگاه نظامی «الشهداء» در منطقه «آمرلی» حضور هر یک از مستشاران ایرانی و یا نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این پایگاه را تکذیب کرد.

الحسینی گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ گروه مشخصی را به این حمله متهم کنیم و در حال حاضر خواستار تشکیل کمیته تحقیق ویژه عملیات مشترک برای بررسی حادثه از نزدیک شده‌ایم. 

وی در ادامه افزود: «ما پیش از ارائه گزارش کمیته تحقیق نمی‌توانیم کسی را به بمباران پایگاه حشدالشعبی در آمرلی واقع در شمال استان صلاح‌الدین متهم کنیم.»

سخنگوی نیروهای حشدالشعبی با اشاره به اینکه پایگاه مورد هدف پایگاهی اداری و لجستیک بوده، گفت: «حشدالشعبی دشمنان فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به گروه تروریستی داعش،‌ آمریکا و کشورهایی که این گروه توطئه‌های آنها را نقش بر آب کرده، اشاره کرد».

وی درباره قربانیان حادثه بمباران پایگاه الشهداء گفت: «ما در این حادثه فقط دو زخمی در سطح خفیف داشتیم و به رغم آنچه که رسانه‌های عربی مغرض از کشته شدن نیروهای ایرانی خبر داده‌اند،‌ هیچ یک از مستشاران ایرانی و یا نیروهای وابسته به سپاه پاسداران در این پایگاه کشته نشد‌ه‌اند». 

91964 

این فرمانده حشد الشعبی حضور نیروهای ایرانی در پایگاه مذکور را تکذیب و این پرسش را مطرح کرد که هیچ مستشار ایرانی در منطقه کوچکی مانند «طوز خورماتو» در یک پایگاه اداری چه کار می‌کند؟

«عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیش از این دستور آغاز تحقیق درباره حادثه حمله پهپادی به پایگاه وابسته به حشدالشعبی در منطقه آمرلی واقع در استان صلاح‌الدین را صادر کرده است. 

یک منبع اگاه روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که پایگاه الشهداء وابسته به فرماندهی حشد الشعبی در محور شمال،‌ رأس ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد همین روز مورد حمله پهپادی قرار گرفته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.