روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش جماران، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.»

photo_2019-07-19_22-29-32

به گزارش جماران، این تصویری از نفتکش انگلیسی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز است که Stena Impero نام دارد.

 وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که به دنبال ارزیابی وضعیت و اطلاعات فوری از تانکر نفت خود در خلیج فارس است

العالم هم گزارش داده که نفتکش انگلیسی بدلیل ایجاد آلودگی محیط زیست و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم قضایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

کابینه انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد. 

 مدیرکل بنادر هرمزگان: گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی دریافت کردیم

تسنیم  از قول مدیرکل بنادر هرمزگان نوشت که گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو دریافت کردیم و بنابراین از نیروهای نظامی درخواست کردیم که این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

بیانیه رسمی شرکت استنا ایمپرو درباره توقیف نفتکش متعلق به آنها در تنگه هرمز

این شرکت مدعی شده که قایق ها و بالگردی در تنگه هرمز به نفتکش نزدیک شدند در زمانی که در آبهای بین المللی بوده است.

استنا ایمپرو مدعی شده که در حال حاضر قادر به برقراری تماس با کارکنان نفتکش نیست.

در بیانیه این شرکت آمده که نفتکش 23 خدمه دارد و گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به آنها منتشر نشده است./ جماران

photo_2019-07-19_23-34-56

جهش قیمت نفت به ۶۳ دلار پس از توقیف نفتکش انگلیسی

 قیمت نفت برنت که عصر امروز روند کاهشی داشت و به 62 دلار رسیده بود، ساعتی پیش و پس از اعلام خبر توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران به مرز 63 دلار افزایش یافت.

کشتی مصدر با پرچم لیبریا توقیف نشده است

به گزارش منابع نظامی مطلع در منطقه خلیج فارس، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ،نفت کش انگلیسی "استینا ایمپرو" می باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.

بر اساس این گزارش، کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفا نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است.

برخی منابع رسانه ای جمعه شب از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر دادند. /نور نیوز

وزارت دفاع آمریکا به توقیف نفتکش انگلیس واکنش نشان داد

به نقل از سی ان ان، یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این وزارت‌خانه در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس، کشتی‌های متعلق به آمریکا را تحت نظارت دقیق قرار خواهد داد.

پیش از این برخی رسانه‌‎ها از توقیف دو نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج فارس خبر داده بودند و وزیرخارجه انگلیس نیز در بیانیه خود به توقیف دو نفتکش اشاره کرده بود.

با این حال بر اساس گزارش منابع خبری، تنها کشتی توقیف شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، نفت کش انگلیسی «استینا ایمپرو» می باشد و کشتی مصدر توقیف نشده است.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که کشتی مصدر (با پرچم لیبریا و تحت مالکیت انگلیس) در چارچوب ماموریت جاری گشتیهای نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس صرفاً نسبت به ضرورت دریا نوردی بی ضرر و رعایت مقررارت زیست محیطی توجیه شده و ادامه مسیر داده است./ مهر

ریانووستی روسیه: در نفتکش انگلیسی توقیف شده چند روس حضور دارند

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه در خبری فوری اعلام کرد: در نفتکش انگلیسی توقیف شده از سوی ایران، چند تبعه روس حضور دارند و برای مالک این نفتکش کار می کنند./ ایرنا

انگلیس: به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود هستیم

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که با وزیر امور خارجه ایران که در حال حاضر در هواپیما در سفر به کاراکاس بوده صحبت خواهد کرد و لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود است.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس بامداد شنبه گفت که لندن به شیوه‌ای محاسبه شده اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

به گزارش رویترز، وی همچنین طی هشداری مدعی شد که تهران بزرگترین بازنده محدود شدن آزادی کشتی‌رانی خواهد بود.   

هانت اضافه کرد که با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع پیش آمده گفت‌وگو کرده و انتظار دارد که با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در هواپیما بوده و در حال سفر به کاراکاس است صحبت کند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم. به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای این شرایط بوده اما خیلی شفاف هستیم که این موضوع باید حل شود.»

کاخ سفید توقیف تانکرنفتی انگلیس در خلیج فارس را تایید کرد

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای خبر توقیف یک نفتکش انگلیس در تنگه هرمز خلیج فارس را تایید کرد.

به گزارش اسپتنیک، «گارت مارکیس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: کاخ سفید از گزارش های مبنی بر توقیف یک نفت کش انگلیسی در خلیج فارس آگاه است.

مارکیس افزود: این حادثه دومین رویدادی است که ایران در یک هفته اخیر دارایی های انگلیس را مورد هدف قرار می دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد؛ ایالات متحده برای دفاع از امنیت و منافع در برابر رفتارهادی بدخواهانه ایران متعهد به همکاری با متحدان و شرکای خود است./ ایرنا

نفتکش انگلیسی وارد لنگرگاه بندرعباس شد/آغاز بررسی علل سانحه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نفتکش انگلیسی برای بررسی ابعاد، جوانب و علل برخورد با شناور صیادی، وارد لنگرگاه بندرعباس شده است، گفت: این نفتکش 23 نفر خدمه دارد که همه در کشتی هستند.

الله مراد عفیفی‌‌پور درباره نفتکش انگلیسی «stena impero» که با شناور صیادی در تنگه هرمز تصادمی داشت، توضیح داد: ‌نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» در مسیر تردد خود با یک فروند کشتی صیادی برخورد می‌کند و طبق قانون پس از وقوع این سانحه، لازم است موارد و علل وقوع سانحه بررسی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: عوامل‌ کشتی سانحه دیده صیادی با شناور انگلیسی تماس می‌گیرند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند، وقتی شناور انگلیسی به تماس‌های شناور صیادی پاسخ نداد، طبق روال قانونی آنها موضوع را به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع دادند.

وی اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ‌طبق روال به نیروهای نظامی اطلاع دادیم که شناور انگلیسی را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا ابعاد سانحه توسط کارشناسان بررسی‌‌ شود.

* نفتکش انگلیسی وارد لنگرگاه بندرعباس شد

عفیفی‌پور اظهار داشت: این شناور انگلیسی شب گذشته با هدایت نیروی دریایی سپاه پاسداران وارد لنگرگاه بندرعباس و تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برای بررسی حادثه شد.

* آغاز بررسی علل سانحه نفتکش انگلیسی و کشتی صیادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: بررسی علل وقوع سانحه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان امروز آغاز شد.

* 23 خدمه نفتکش انگلیسی همه در کشتی هستند

وی با بیان اینکه این نفت‌کش تحت پرچم کشور انگلیس است و ۲۳ نفر خدمه دارد، اظهار داشت: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی دارد و پنج خدمه هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی و غیره هستند،‌ البته کاپیتان نفتکش، هندی است اما شناور تحت پرچم انگلیس فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: از نظر ایمنی باید خدمه در کشتی بمانند و در حال حاضر همه ۲۳ خدمه در نفتکش هستند./ فارس

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.