ربیعی بیان کرد: پدیده ترامپ و تحریم ظالمانه را نمی‌توان کتمان کرد هر چند نباید از ضعف‌های انسانی و مدیریتی گذشت. 24 ماه آینده را باید روشن و بهتر بسازیم. در هیچ دوره‌ای این سطح از تحریم و فشار و تنگنا را شاهد نبوده‌ایم. البته تحت رهبری مقام معظم رهبری این مرحله را پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دولت گفت: من هم خود را سیستان و بلوچستانی می‌دانم و در دولت مشکلات مردم این خطه را پیگیری می‌کنم.

علی ربیعی در نشست با احزاب، فعالان سیاسی و رسانه‌ای سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: باید دروازه‌های استان باز شود و صدای مردم در خارج استان شنیده شود؛ من هم خود را سیستانی و بلوچستانی می‌دانم و در دولت مشکلات مردم این خطه را پیگیری می‌کنم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نمود قوی‌ شدن جامعه نهادهای مدنی‌ هستند گفت: یکی از مشکلات استان و کشور فقدان گفت‌وگو و مفاهمه عمومی است. در 54 ماه اول کشور شاهد ثبات و رشد بود اما 18 ماه اخیر سخت گذشت.

وی بیان کرد: پدیده ترامپ و تحریم ظالمانه را نمی‌توان کتمان کرد هر چند نباید از ضعف‌های انسانی و مدیریتی گذشت. 24 ماه آینده را باید روشن و بهتر بسازیم. در هیچ دوره‌ای این سطح از تحریم و فشار و تنگنا را شاهد نبوده‌ایم. البته تحت رهبری مقام معظم رهبری این مرحله را پشت سر می‌گذاریم.

ربیعی افزود: دشمن دل خوش کرده بود که ایران در سه ماه فرو می‌پاشد. تصورشان این بود که ما از گرسنگی می‌میریم و هر روز شورش می‌شود. من به اصلاحات اعتقاد دارم و می‌گویم اگر دیگر جریان‌ها دولت را مدیریت می‌کردند بحران خیلی از شرایط فعلی سخت‌تر بود. ما تلاش می‌کنیم اثر تحریم را بر زندگی مردم کمتر کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه لازمه رشد سیستان و بلوچستان تغییر تفکر مردم استان است، ادامه داد: کانون توسعه باید داخل استان باشد. حاملان توسعه باید نیروهای استان باشند، توسعه در کانون‌های گفت‌وگو ایجاد می‌شود و جوشش توسعه از جوامع خرد محلی اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: برای زدوده شدن دیدگاه امنیتی از استان، باید اول خودمان زندگی مسالمت‌آمیز قومی را به نمایش بگذاریم. کانون توسعه استان ترانزیت، معدن و خدمات مولد است اما راه خوشبختی استان توانمندسازی کارهای خرد است.

ربیعی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوعات پیچیده‌ای هستند و در هر استان علت خاصی دارند. هر استان نیازمند راهکاری محلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.