سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: «در میانه تنش‌های اخیر در زمینه مسائل هسته‌ای ایران، طرف‌های برجام از جمله کشورهای اروپایی تلاش بسیاری برای میانجی‌گری و صلح صورت داده است. چین بسیار نگران وضعیت فعلی است.»

به گزارش جماران؛ پکن اعلام کرد که بسیار نگران وضعیت فعلی در زمینه برجام است.

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، پکن اعلام کرد که بسیار نگران وضعیت فعلی در زمینه برجام است. 

«گنگ شائونگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: «در میانه تنش‌های اخیر در زمینه مسائل هسته‌ای ایران، طرف‌های برجام از جمله کشورهای اروپایی تلاش بسیاری برای میانجی‌گری و صلح صورت داده است. چین بسیار نگران وضعیت فعلی است. برای کاستن از تنش‌ها با طرف‌ها ارتباط داریم.»

وی ادامه داد: «ما باور داریم که اجرای کامل و مؤثر برجام یگانه راه ممکن برای کاستن از تنش‌ها و حل مسئله هسته‌ای ایران است. در شرایط فعلی، طرف‌های درگیر باید آرامش خود را حفظ کنند، خوددار باشند و در چارچوب برجام با یکدیگر گفت‌وگو کنند. در این مدت، طرف‌های درگیر باید به مسئولیت‌های خود پایبند بوده تا اثربخشی این توافق حفظ شود.»

این سخنگو همچنین گفت: «تاکید می‌کنم که استراتژی فشار آمریکا، عامل وضعیت فعلی توافق هسته‌ای است.»

گنگ شائونگ با اشاره به ماجرای توقیف نفتکش ایرانی گریس۱ از سوی بریتانیا گفت: «پیشتر در این‌باره حرف زده‌ام. تکرار می‌کنم که در روابط کشورها، باور داریم که تمام ملل باید از قوانین بین‌المللی پیروی کنند/ امیدواریم طرف‌های درگیر نیز چنین کنند تا از افزایش تنش‌ها خودداری شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.