دو طرف توافق کردند به تماس های منظم خود برای گفت وگو در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و هماهنگی اقدامات در چارچوب همکاری در فرمت آستانه ازجمله تدارک و برگزاری نشست بین المللی دیگری در خصوص مساله سوریه در شهر نورسلطان (آستانه سابق پایتخت قزاقستان) ادامه دهند.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه این کشور با مقام های ایرانی در تهران، اعلام کرد: دو طرف برای ادامه همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله مساله سوریه توافق کردند.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه، آمده است: روز نهم جولای (دیروز سه شنبه) الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه در قالب هیأتی متشکل از مقام های وزارت خارجه و وزارت دفاع آن کشور با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن، دیدار و گفت وگو کردند.

در بیانیه آمده است: در این دیدارها در خصوص اوضاع خاورمیانه با محوریت وضع امور در سوریه و نیز یمن گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

«باتوجه به روند حل و فصل مسائل سوریه، موضوعات مربوط به تثبیت اوضاع میدانی در ادامه مبارزه با تروریست ها و نیز بازسازی سوریه در دوره پسامناقشه و کمک به بازگشت پناهندگان سوری به میهن خود بررسی شد.»

وزارت خارجه روسیه می گوید: علاوه بر آن، دورنمای پایان کار تشکیل و آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه به عنوان مرحله مهمی در ادامه روند حل وفصل سیاسی این کشور توسط سوری ها تحت نظارت سازمان ملل و توافق های کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در بیانیه آمده است: دو طرف توافق کردند به تماس های منظم خود برای گفت وگو در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و هماهنگی اقدامات در چارچوب همکاری در فرمت آستانه ازجمله تدارک و برگزاری نشست بین المللی دیگری در خصوص مساله سوریه در شهر نورسلطان (آستانه سابق پایتخت قزاقستان) ادامه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.